În continuare:
Cine poate fi administrator profesionist de clădire?
Pe site-ul Ministerului Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii este dată definiția funcției de administrator profesionist. Se spune că un administrator profesionist este o persoană fizică care a dobândit licență pentru a desfășura activități de administrare a clădirii. Pentru a dobândi calificarea de administrator profesionist este necesar să îndeplinească anumite condiții - să fi absolvit cel puțin patru ani de studii liceale, să fi promovat examenul de administrator profesionist și licență în conformitate cu prezenta lege și să fi promovat să fie înregistrată în registrul ținut de Camera de Comerț și Industrie.
De asemenea, pe site-ul Ministerului Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii a fost dat un răspuns la întrebarea cum i se poate încredința unui administrator profesionist de clădire sarcini de conducere. Aceasta se poate face prin decizia asociației locative sau prin decizia organului competent al unității locale de autoguvernare în cazul administrării forțate.
Ce este administrarea forțată?
Administrația obligatorie într-o clădire locativă este o administrație care este introdusă într-o comunitate rezidențială ca persoană juridică dacă conducerea nu este organizată și un administrator este ales în conformitate cu legea care reglementează domeniul locativ. Procedura se inițiază prin depunerea unei cereri de către inspectorul competent sau proprietarul unei părți speciale, iar această procedură este condusă de autoritatea locală competentă, care numește un administrator profesionist din registrul oficial. Administrator profesionist desemnat este o persoană care a obținut calificarea de administrator profesionist, este angajată sau angajată de organizatorul managementului profesional și selectată din Registrul administratorului profesioniști în procesul de introducere a managementului obligatoriu într-o comunitate de locuințe care nu a organizat management în conformitate cu Legea administrărilor clădirilor. Potrivit legii mai sus menționate, un administrator profesionist îndeplinește sarcini de conducere până când asociația locativă ia o decizie cu privire la selecția unui manager sau până la încheierea unui contract de management profesional.
Contractul de încredințare a sarcinilor de conducere unui administrator profesionist se încheie în scris între asociația locativă, adică o persoană împuternicită de asociația locativă și organizatorul managementului profesional, respectiv reprezentantul acestuia.
Evidența administratorilor profesioniști
Cine eliberează și retrage licența de administrator profesionist? Acest lucru este realizat de Camera de Comerț și Industrie în conformitate cu Legea administrării clădirilor și are un registru al administratorilor profesioniști.
Ce este registrul administratorilor profesioniști?
Este o evidență publică care conține date personale despre administratorii profesioniști , precum și date privind contractele încheiate de asociația locativă cu organizatorul managementului profesional. Registrul administratorilor profesioniști pentru fiecare manager profesional cuprinde: o listă a contractelor active cu asociațiile de locuințe, o listă a contractelor expirate cu asociațiile de locuințe și o listă a contractelor reziliate cu asociațiile de locuințe.
Potrivit Legii administrării clădirilor, un administrator profesionist este radiat din registru: din cauza decesului, la cererea personală, după o perioadă de zece ani de la data înscrierii în registru, dacă nu solicită reînnoirea înregistrare sau din cauza revocării licenței sale.
Ce face un administrator profesionist de clădire?
Una dintre cele mai importante întrebări care se ridică este care sunt responsabilitățile unui administrator profesionist de clădire. Răspunsul poate fi găsit pe site-ul ministerului de resort.
Un administrator profesionist, pe lângă atribuțiile unui administrator de clădire (activități precum organizarea întreținerii clădirii, luarea deciziei privind utilizarea resurselor financiare și asigurarea utilizării clădirii, precum și alte aspecte importante pentru managementul clădirii), îndeplinește și alte sarcini.
Se ocupă de întreținerea terenului care este folosit pentru utilizarea reglementară a clădirii, primește rapoarte de defecțiuni sau alte probleme (nerespectarea regulilor casei, zgomot și alte efecte dăunătoare în clădire) în fiecare zi a săptămânii din perioada respectivă. de la ora 00:00 la ora 24:00, pe baza raportului primit, informează și solicită măsurile corespunzătoare să fie luate de către autoritatea competentă, înregistrează fiecare cerere primită cu date privind problema și ora primirii, precum și cu alte date dacă sunt cunoscute (nume și prenumele solicitantului, persoanei care a cauzat problemele etc.), asigură executarea lucrărilor la intervenții de urgență, propune adunării comunității de locuințe cuantumul taxelor de întreținere a părților comune ale imobilului și a terenului. pe cel puţin trei oferte ridicate de la persoanele implicate în întreţinerea părţilor comune ale imobilului şi terenului
Potrivit Legii administrării clădirilor, un administrator profesionist prezintă comunității locative cel puțin de două ori pe an, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel, un raport cu privire la activitatea sa, iar în cazul rezilierii contractului de încredințare a sarcinilor de conducere profesională, depune acest raport cel târziu în termen de 30 de zile de la data încetării contractului. Administratorul profesionist este responsabil față de comunitatea de locuințe pentru prejudiciul suferit din cauza nereușitelor sale în muncă, precum și față de fiecare proprietar al unei părți distincte, sau independente, dacă suferă prejudicii părții lor separate, sau independente din cauza defectării. a managerului profesionist.
Cine plătește administratorul profesionist?
Administratorul profesionist al clădirii este, desigur, plătit pentru îndeplinirea sarcinilor menționate mai sus.
Cum funcționează taxa de administrator profesionist?
Administratorul profesionist are dreptul la despăgubiri, al cărei cuantum este determinat prin contractul de încredințare a sarcinilor de conducere profesională, conform prevederilor Legii privind administrarea clădirilor.
Pe site-ul ministerului de resort se indică că onorariul pentru sarcinile de conducere profesională se plătește organizatorului managementului profesional, iar acesta decontează obligația de a achita onorariul către administratorul profesionist. În cazul unui administrator profesionist desemnat în mod obligatoriu, cuantumul despăgubirii care urmează să fie plătită de proprietarii pieselor speciale se stabilește prin hotărâre a unității locale de autoguvernare.
Cine verifică dacă administratorul profesionist îndeplinește condițiile și obligațiile prevăzute de articolele Legii privind administrarea clădirilor?
Supravegherea inspecției este efectuată de inspectorul municipal al unității de autoguvernare locală.
Este ușor de concluzionat că prin angajarea unui administrator profesionist, viața locatarilor din fiecare clădire devine mai lipsită de griji: există mai puține neînțelegeri între vecini, dificultățile administrative sunt rezolvate, iar organizarea sarcinilor comune de întreținere a clădirii este facilitată.