Prețul asfaltului depinde de modalitatea de pregătire a bazei și de numărul de straturi. Pentru pregătirea și consolidarea bazei veți plăti în jur de 20lei/m2. Prețul turnării unui strat de asfalt este de circa 30lei/m2, asfaltul cu două straturi fiind mai dur, mai neted și mai uniform și în jur de 40lei/m2.
Cui să încredințați așezarea unui asfalt? Trimiteți o cerere către asfaltorii din apropierea dumneavoastră, care sunt corespunzători și evaluați - gratuit și fără obligații! Completați doar formularul de mai jos.
cantitatea dvs.
unitate
prețul orientativ
prețul dumneavoastră
Atunci când ne amenajăm calea de acces la casă și curtea, este important să ținem seama atât de aspectul estetic al pavajului, cât și de cât de bine acesta se potrivește cu casa și cu împrejurimile. De asemenea, mai trebuie să luăm în considerare calitatea și durata de viață a materialelor folosite. După analizarea tuturor acestor factori, marea majoritate a beneficiarilor aleg să își asfalteze aleea, care le unește casa cu drumul public.
Unul dintre principalele avantaje ale asfaltării este cu siguranță rapiditatea execuției, pentru că asfaltul poate fi turnat într-o zi, dacă în prealabil a fost pregătită și întărită corespunzător suprafața de pietriș, pe care urmează a fi turnat asfaltul. Alte motive importante pentru care beneficiarii aleg asfaltarea sunt următoarele: simplitatea mentenanței și durata de viață practic nelimitată a suprafețelor asfaltate. Asfaltul este unul dintre cele mai rezistente materiale folosite pentru pavarea suprafețelor, rezistând chiar și la tratamentul cu sare din anotimpul iernii. Trebuie să știți și că zăpada se curăță foarte ușor de pe asfalt. De asemenea, pe asfalt nu se adună nisip și pietre. Prețul avantajos al lucrărilor de asfaltare în comparație cu cel al altor lucrări de pavare cu pavele, face ca asfaltarea să fie și preferată. Prețul lucrărilor de asfaltare depinde însă de locație și de destinația suprafețelor care urmează a fi asfaltate, ca și de grosimea stratului de asfalt.
În ciuda numeroaselor avantaje pe care le prezintă asfaltarea suprafețelor, aceasta mai are și anumite aspecte negative. De exemplu, vara, asfaltul acumulează foarte puternic căldura solară și o emană la rândul lui. De fapt, asfaltul poate atinge temperaturi atât de ridicate, încât acesta poate produce opărituri pe tălpile picioarelor, dacă se merge pe el cu picioarele goale, atunci când este încins. Asfaltul se dilată în condiții de temperaturi ridicate și se contractă atunci când afară este frig. Acesta este motivul pentru care marginile asfaltului se crapă. În crăpăturile asfaltului începe să se adune mizerie. Încet-încet materialul începe să se dezintegreze. Părțile proaste ale asfaltării se mai fac simțite și în cazul în care, după asfaltare, devine necesară execuția de lucrări sub suprafețele asfaltate, cum ar fi instalarea unor țevi ale rețelelor de utilități publice. În acest caz, asfaltul va trebui să fie tăiat și peticit la loc. Din păcate, se va vedea clar locul în care se unesc asfaltul nou cu cel vechi, chiar și culoarea acestora va fi diferită. În schimb, în cazul în care trebuie a fi executate astfel de lucrări sub o suprafață pavată cu pavele, nu vor exista probleme majore, ci vor fi pur și simplu îndepărtate temporar o parte din pavele, iar după încheierea lucrărilor, acestea vor fi puse la loc.
Este important, ca lucrările de asfaltare să fie executate de către o firmă profesionistă și cu experiență. Atunci când alegeți executantul, care să vă asfalteze curtea, acordați atenție experienței și referințelor firmelor de asfaltare. Trebuie să știți, că executanții de calitate oferă garanție pentru lucrările de asfaltare, pe care le realizează, atât pentru lucrările de pregătire a suprafeței întărite de nisip, cât și pentru turnarea asfaltului. Dacă asfaltarea este executată în mod profesional, suprafața asfaltată va avea o durată de viață îndelungată. Deci, căutați un executant, care să vă îndeplinească dorințele privind asfaltarea, dar care să respecte și toate standardele în vigoare din acest domeniu.
Alegerea tipului de asfalt depinde mai ales de următorii factori:
- destinația suprafeței, care urmează a fi asfaltată, și anume, dacă este vorba de asfaltarea unei curți, a unei căi de acces sau a unui drum etc.;
- solicitările/sarcinile la care vor fi expuse suprafețele asfaltate: solicitări mici, mari sau foarte mari;
- locația geografică în care se vor desfășura lucrările;
- mărimea investiției.
Indiferent de tipul de asfalt pe care îl alegem, suprafața peste care acesta urmează a fi turnat trebuie să fie pregătită în mod adecvat, pentru că asfaltul nu este un material de sine stătător.
Bineînțeles, că dacă se toarnă un singur strat de asfalt, prețul acestor lucrări va fi minim. Vor face această alegere cei ce doresc să asfalteze căi de acces și curți, pe care nu vor circula cu autovehicule.
Execuția unui strat simplu de asfalt diferă de la caz la caz:
- dacă suprafața de asfaltat va fi mai puțin expusă la sarcini (max. 3,5 tone), fracția de piatră zdrobită este între 0 și 11 respectiv 16 mm, iar grosimea stratului de asfalt este de 5-6 cm;
- dacă suprafața de asfaltat va fi mai mult expusă la sarcini (max. 8 tone), fracția de piatră zdrobită este între 11 și 16 mm, iar grosimea stratului de asfalt este de 7-8 cm.
Aceste date au caracter exclusiv informativ. Tipul de asfalt și grosimea adecvată a acestuia se stabilesc după analizarea locurilor, care urmează a fi asfaltate.
Această soluție este aleasă în cazul în care căile de acces și curțile vor fi folosite nu numai pentru automobile, ci și pentru autovehicule cu mare tonaj. Asfaltul turnat în două straturi este mai de calitate, datorită faptului că stratul inferior este mai gros și alcătuit din fracțiuni de piatră zdrobită mai grosiere. Asfaltul este turnat la temperaturi înalte și este mai rezistent la sarcini. Stratul superior de asfalt este mai subțire și este alcătuit din fracțiuni de piatră mai fine, lucru pentru care suprafața exterioară a asfaltului este netedă. De obicei cele două straturi de asfalt au o grosime totală de 8 cm: stratul inferior are 5 cm, iar stratul superior 3 cm. Această grosime a asfaltului este adecvată pentru căile de acces și grădini. Asfaltarea în două straturi este mai scumpă, dar în același timp este și mai de calitate, mai durabilă, asfaltul având și un aspect mai plăcut.
Execuția asfaltării în două straturi diferă de la caz la caz:
- dacă suprafața de asfaltat va fi mai mult expusă la sarcini (max. 8 tone), fracția de piatră zdrobită din stratul inferior este între 0 și 22 mm, iar cea din stratul superior de 0-8/11 mm. Grosimea stratului inferior de asfalt este de 5 cm, iar cea a stratului superior de asfalt tot de 5 cm.
- dacă suprafața de asfaltat va fi foarte expusă la sarcini (max. 10 tone), fracția de piatră zdrobită din stratul inferior este între 0 și 22 mm, iar cea din stratul superior de 0-8/11 mm. Grosimea stratului inferior de asfalt este de 8 cm, iar cea a stratului superior de asfalt de 3-4 cm.
- dacă suprafața de asfaltat va fi foarte expusă la sarcini frecvente (max. 10 tone), fracția de piatră zdrobită din stratul inferior este între 0 și 22/32 mm, iar cea din stratul superior de 0-11 mm. Grosimea stratului inferior de asfalt este de 10 cm, iar cea a stratului superior de asfalt de 4 cm.
Aceste date au caracter exclusiv informativ. Tipul de asfalt și grosimea adecvată a acestuia se stabilesc după analizarea locurilor care urmează a fi asfaltate.
Dacă dorim ca suprafețele asfaltate să reziste cu succes un timp îndelungat la diferite sarcini și solicitări – greutatea automobilelor, oscilațiile de temperatură, acțiunea apei, acțiunea sării presărate pe asfalt pe timp de iarnă etc. - este foarte important să se pregătească și întărească în mod adecvat suprafața, pe care urmează a fi turnat asfaltul. Dacă nu se face acest lucru, terenul se poate denivela, asfaltul se poate crăpa sau pot apărea găuri în asfalt. Dacă suprafața asfaltată va fi folosită pentru circulația automobilelor, baza peste care urmează să fie turnat asfaltul se pregătește în modul următor: se sapă terenul până la adâncimea de aproximativ 0,6 metri (în cazul în care pe această suprafață vor circula și autovehicule cu gabarit ridicat, se sapă până la o adâncime mai mare). Atunci când se sapă groapa, trebuie să se țină seama și de drenarea apei. De aceea, suprafața va fi ușor înclinată, pentru ca apa să fie îndepărtată de casă. Unghiul de înclinare al suprafeței va fi de cel puțin 2% respectiv 2 cm pe metru pătrat. Chiar dacă se creează acest unghi de înclinare, în teren trebuie să se monteze grilaje de drenare a apei. În groapa făcută se varsă aproximativ 0,4 metri de pietriș grosier (pietriș sau agregat mărunțit). Fiecare strat aplicat trebuie să fie întărit înainte de a vărsa un alt strat de pietriș peste el. Pentru aceste straturi nu se folosește niciodată material rezidual de pe șantier sau pietre dezgropate, pentru că un astfel de material nu are o grosime uniformă și, de aceea, el nu s-ar putea întări și nivela corespunzător. După întărirea stratului inferior de pietriș, se aplică și stratul superior format din pietriș mai fin, cu grosimea de cca. 0,2 metri. Stratul superior de pietriș este stratul portant al asfaltului și, de aceea, este important ca acesta să fie întărit foarte bine.
După cum am mai menționat, tipul și grosimea asfaltului depind de destinația suprafeței, care urmează a fi asfaltată. În practică, suprafețele pe care urmează a se circula cu autovehicule se asfaltează în două straturi: primul strat (stratul inferior) are o alcătuire mai grosieră și grosimea de minim 5 cm, iar al doilea strat (stratul superior) este mai neted și are grosimea de minim 3 cm. Ambele straturi de asfalt se netezesc după aplicare. Apoi, suprafața astfel asfaltată poate fi utilizată deja după câteva ore. Recomandăm, ca asfaltarea să se execute pe timp uscat, când temperatura atmosferică este de minim 10 ℃. Lucrările de asfaltare se execută în principal în sezonul construcțiilor. Este important ca temperatura atmosferică să fie ridicată pe perioada execuției lucrărilor de asfaltare. În aceste condiții asfaltul nu se va răci prea repede și va putea fi corespunzător netezit. Vremea ploioasă nu este adecvată pentru lucrările de asfaltare, pentru că asfaltul aderă mai greu pe stratul inferior de pietriș, dacă acesta este udat de ploaie. Dacă asfaltul este turnat pe timp de ploaie, se va crăpa rapid. Se mai recomandă și ca asfaltul să fie turnat imediat după pregătirea suprafeței inferioare, adică imediat după săparea gropii și vărsarea și întărirea straturilor de nisip. În caz contrar, stratul superior de nisip poate fi stricat, fie de o furtună, fie de circulația peste el a unui autovehicul.
Vă spunem clar, că nu are rost să se facă economii atunci când se execută stratul de nisip întărit, peste care urmează a se turna asfaltul. Suprafețele asfaltate vor avea o durată de viață îndelungată dacă straturile inferioare de nisip sunt executate profesional și sunt bine întărite, și dacă stratul final de asfalt este turnat corect. Pentru asigurarea durabilității suprafeței asfaltate mai este foarte importantă și execuția corectă a contactului dintre asfalt și restul materialelor. Dacă asfaltul nu este finisat corespunzător, acesta se va sfărâma și se va rupe. În acest caz, apa va intra cu ușurință prin crăpăturile stratului superior de asfalt și va distruge și stratul inferior al acestuia. În cazuri grave, stratul de asfalt se poate chiar ridica și desprinde de pe stratul inferior de nisip întărit. Deseori apar gropi în asfalt, în care se adună apa și mizeria etc. Cu timpul, pe suprafața asfaltului se adâncesc gropi și denivelări create de roțile autovehiculelor (dacă circulăm pe aceeași suprafață și parcăm întotdeauna în același loc), sau gropi și denivelări create de vase mari cu flori. Mai ales vara, atunci când asfaltul este încins și moale, trebuie să avem grijă să nu așezăm obiecte foarte grele pe suprafețe asfaltate, pentru că acestea ar putea lăsa urme în asfalt. Suprafețele asfaltate mai pot fi afectate și de scurgerile de ulei din autovehicule sau de vărsarea pe ele a unor substanțe agresive. Astfel de pete nu pot fi curățate de pe suprafețele asfaltate. Situația poate fi ameliorată numai prin tăierea și eliminarea acestor bucăți de asfalt pătate și turnarea unui strat nou de asfalt peste găurile făcute în acest fel suprafața asfaltată.
La Daibau.ro vă ajutăm să vă evaluați investiția și să vă alegeți executantul pentru locuința dumneavoastră
Turnat alei pietonale
Dorim sa turnam alei pietonale in parc, suprafata de aprox 300 mp. 15214.5 RON la 25357.5 RON
Asfaltare drum seritute
Asfaltare drum servitute 150 m x 6 m. In prezent drumul are zgura, necesita inlatuarea partiala a stratului existent pentru a nu se ridica nivelul strazii. 23908.5 RON la 39847.5 RON
Asfaltare curte
Dorim asfaltare, drum de acces, aleea principala. Suprafata de aprox 500 mp. Este atasata poza. 26082 RON la 43470 RON
O revistă cu idei proaspete și sfaturi din partea autorilor noștri pentru amenajarea spațiului de locuit.