Pentru zona

    Garanție pentru lucrările de construcții

    Articolul a fost citit chiar de 1198+ utilizatori
    Atunci când încheiați un contract cu un executant și/sau furnizor de servicii ales pentru construcții sau lucrări meșteșugărești, ar trebui să acordați o atenție deosebită conținutului acestuia, deoarece este cel mai important pas preliminar. Nu vă uitați doar la prețurile pe care le-ați primit ca răspuns la cerere, ci priviți foarte atent și toate celelalte puncte din contract. O garanție a unei lucrări bine făcute este partea esențială a unui contract de construcție.
    Articol de specialitate 1198
    grantie pentru lucrarile de constructii
    Avem 3923 executanți pentru domeniul Firme de construcții:

    1. Un executant de încredere și profesionist este cea mai bună garanție

    Un executant bun, accesibil și corect este o adevărată raritate astăzi. Acesta este și motivul pentru care atunci când aleg un executant, oamenii preferă să se bazeze pe recomandările prietenilor și cunoscuților, pe care le consideră a fi cea mai bună garanție că totul va merge bine. Asemenea recomandări conduc uneori la meșterii autoproclamați care oferă în mod convingător cele mai mici prețuri. Oricât de tentant sună, vă sfătuim sincer să nu o faceți. De ce? Iată o explicație detaliată.

    Dacă persoana respectivă nu are o firmă înregistrată pentru activitatea pe care o desfășoară conform Codului Muncii este considerată muncă la negru! Și asta nu e tot! În acest caz, Legea prevede sancțiuni atât pentru persoana care a efectuat lucrarea, cât și pentru clientul care a făcut-o posibilă. Dacă executantul pe care l-ați angajat s-a accidentat în timpul lucrării, vă puteți confrunta chiar cu răspunderea penală și o cerere de despăgubire mărită. Garanții? Uitați! În cazul executării lucrărilor și prestării serviciilor fără contract semnat și certificat, dispare orice posibilitate de a revendica drepturile la garanții sau reclamații privind viciile.

    Multe inconsecvențe pot să apară sau să devină vizibile numai după ceva timp
    Multe inconsecvențe pot să apară sau să devină vizibile numai după ceva timp

    2. Factura este importantă pentru ca garanția să fie valabilă

    Chiar și atunci când executantul ales are o firmă înregistrată, de multe ori clienții sunt tentați să execute lucrările, sau măcar o parte din ele, fără contract. Un parchetar, un zugrav sau chiar un finisor de fațadă poate încerca să vă convingă că „fără factură” este mai ușor și că este posibilă și o reducere de preț. Uneori se întâmplă ca, după finalizarea lucrării, executantul să se ofere să facă plata rămasă „în mână” - adică în numerar. În acest fel, desigur, puteți economisi mulți bani, dar – până la apariția unor probleme. Propunerea executantului sau a prestatorului de servicii ca totul să se desfășoare fără factură și cont fiscal dovedește neprofesionalismul acestuia și poate fi semnul unor complicații ulterioare.

    „Factura fiscală este singura dovadă a serviciului prestat și este un document obligatoriu din punct de vedere legal, fără de care nu puteți cere garanție sau reclamație!”

    3. Cartea tehnică este o garanție că factura finală nu va fi de 3 ori mai mare!

    Este important ca înainte de implementarea proiectului să știți ce lucrări sunt implicate, ce materiale și echipamente sunt necesare și în ce cantități, câte fonduri aveți la dispoziție și până când lucrările trebuie finalizate. O astfel de listă detaliată și cuprinzătoare a lucrărilor, materialelor și echipamentelor este numită în mod profesional cartea tehnică și stă la baza oricărei facturi proforma. Pentru proiecte mai mici și reparații rapide nu sunt necesare formalități de acest gen, dar atunci când planificați lucrări mai ample care presupun o miză financiară mai mare, cu siguranță este necesar să fiți bine pregătiți pentru orice eventualitate.

    Veți face mult mai ușor executantului să întocmească o ofertă dacă faceți poze și măsurați starea existentă, specificați volumul lucrărilor, metri pătrați și enumerați tot ce doriți să faceți. Doar o listă exactă a cerințelor dumneavoastră este o condiție prealabilă pentru o ofertă adecvată din partea executantului. Dacă este vorba despre construirea unei case, renovarea unui apartament sau alte proiecte mai mari, este necesar ca arhitectul sau proiectantul să realizeze o listă de lucrări de construcții și lucrări de meșteșug care să definească exact și până la cel mai mic detaliu toate lucrările necesare de acel tip și cantitatea de materiale și echipamente (cartea tehnică).

    „Mulți meșteri vor pretinde că sunt capabili să estimeze valoarea lucrării „la prima vedere” sau vor spune că într-adevăr nu are rost să piardă timpul cu alcătuirea unei oferte. Se poate chiar întâmpla ca ei să încerce să vă „grăbească” cu convingerile pentru ca lucrările să înceapă cât mai curând posibil, iar apoi, spre surprinderea dumneavoastră, suma convenită verbal inițial să fie înmulțită brusc la livrarea unei facturi reale.”

    O ofertă clar structurată conform așa-numitelor reguli de bună practică este o demonstrație a seriozității și profesionalismului executantului sau meșterului. Vă recomandăm ca pentru lucrarea pe care o contractați să solicitați o ofertă care este defalcată pe articole individuale. Nu uitați de posibila îndepărtare a deșeurilor și curățarea zonei după finalizarea lucrărilor, pe care executanții le uită adesea.

    4. Garanția și perioadele de garanție sunt o componentă esențială a contractului de construcție!

    Pentru proiecte mai mari, precum renovarea completă, adaptarea sau repararea unui apartament sau construirea unei case, trebuie să semnați un contract cu un executant. Executantul este obligat să execute lucrările meșteșugărești și de construcții cu profesionalism conform proiectului specific și în conformitate cu oferta dată și cu normele și standardele în vigoare. Totuși, erorile sau inconsecvențele sunt aproape inevitabile și pot să apară de mai multe ori. Este datoria dumneavoastră să avertizați executantul cu privirea la astfel de lucruri, dacă și când le observați.

    Erorile sau deficiențele pot fi deja semnalate în timpul implementării, dar pot apărea și după preluarea clădirii și mult după finalizarea lucrărilor. În funcție de momentul descoperirii, defectele pot fi sub forma unor vicii evidente, vicii ascunse și erori de soliditate a construcției, care sunt definite de Legea privind drepturile și obligațiile părților contractante. 

    „Garanția și perioadele de garanție sunt o componentă esențială a contractului de construcție.”

    5. Garanție pentru vicii evidente și eliminarea acestora

    Atunci când greșelile sau inconsecvențele se descoperă deja în perioada de construcție, vorbim despre vicii evidente. În cazul în care zidarul a construit un perete cu dimensiuni greșite sau finisorul de fațadă a instalat un strat prea subțire de izolație, zugravul nu a nivelat și șlefuit corespunzător pereții... astfel de inexactități, care se observă la fața locului, sunt vicii evidente  conform legii și regulilor profesiei. Este important să anunțați imediat executantul cu privire la orice discrepanțe observate - este datoria dumneavoastră.

    „Doar dacă executantul este avertizat din timp, acesta este obligat să corecteze greșelile.”

    Pentru a corecta o eroare evidentă, trebuie să trimiteți o cerere scrisă și vă recomandăm să faceți o fotografie a situației. Dacă executantul nu este de acord să corecteze, să repare, să perfecționeze sau să execute din nou ceea ce a făcut, aveți dreptul să-l dați în judecată.

    6. Garanție împotriva viciilor ascunse

    Unele erori, însă, nu pot fi identificate la prima vedere. Multe inconsecvențe pot apărea sau deveni vizibile numai în decurs sau după un anumit timp. Mai ales în cazul părților vitale ale clădirii, există așa-numitele vicii ascunse. De exemplu, dacă acoperișul începe să se scurgă, dacă fațada se despică sau se crapă, dacă există greșeli la instalații sau hidroizolația este prost realizată. În acest caz, este important un răspuns rapid - trebuie să anunțați executantul prin scrisoare recomandată în cel mult 30 de zile după ce ați descoperit viciile ascunse.

    Executantul este obligat să răspundă și în termen de o lună și să depună o notificare despre cauza erorii și modul în care vor fi remediate consecințele. Eroarea trebuie remediată în cel mult două luni. Dacă defectul interferează cu utilizarea proprietății sau chiar o pune în pericol, executantul trebuie să îl înlăture imediat. Garanția legală pentru vicii ascunse este de 2 ani, ceea ce înseamnă că puteți solicita înlăturarea viciilor ascunse până la doi ani de la efectuarea serviciului sau achiziționarea imobilului.

    7. Garanție pentru defectele în structura de rezistență a construcției

    Defectele în structura de rezistență a construcției sunt cele mai grave erori de construcție și, în același timp, sunt cel mai greu de dovedit. Acestea sunt greșeli sau defecte care amenință structura de rezistență și funcționalitatea clădirii și fac imposibilă locuirea sau folosirea clădirii. Așezarea neuniformă a clădirii, care se manifestă prin fisuri în pereți și acoperiș cu scurgeri, duce la umezirea construcției și a structurii interne; hidroizolații făcute neprofesionist, care provoacă pătrunderea apei etc., există nenumărate exemple - toate acestea sunt așa-numitele defecte în structura construcției și aparțin categoriei viciilor ascunse.

    „Executantul este responsabil pentru aceste defecte și este datoria lui să le înlăture pe cont propriu.”

    Garanțiile sunt, de asemenea, o parte obligatorie a contractului de construcție, însă această responsabilitate nu poate fi exclusă. Aceasta înseamnă că la zece ani de la cumpărare sau de la lucrările efectuate, adică servicii meșteșugărești, puteți solicita corectarea unor astfel de erori.

    8. Garanțiile producătorului și valabilitatea acestora

    Greșelile cauzate de neglijență sau de lucrarea defectuoasă a executantului reprezintă o parte a afacerii de construcții. Pe de altă parte sunt garanțiile producătorului pentru produsele lor. Producătorii sistemelor de fațadă, sistemelor de acoperișuri, hidroizolațiilor și altor sisteme de construcții importante, materialelor (parchet, ceramică etc.) și echipamentelor (radiatoare, pompe de căldură, lămpi, electrocasnice etc.) oferă diverse garanții pentru calitatea produselor lor.

    Perioadele de garanție sunt diferite: pentru fațadele de contact, de exemplu, variază de la 10 la 25 de ani, iar pentru sistemele de acoperiș între 15 și 40 de ani. Atunci când contractați o garanție, este important să știți că sistemele de acoperiș și fațadă sunt de fapt o unitate indivizibilă. Aceasta înseamnă că executantul nu trebuie să înlocuiască anumite materiale și elemente care fac parte din sistem cu altele.

    Tencuiala de finisare a sistemului de fațadă al unui producător nu poate fi înlocuită cu tencuiala altui producător. Dacă se întâmplă acest lucru, nu numai că riscați o calitate mai scăzută a construcției, dar și cererea dumneavoastră de garanție va fi respinsă de producătorul sistemului.

    Pentru ca orice garanție să fie valabilă trebuie să aveți:

    • factura care dovedește achiziționarea tuturor elementelor care fac parte dintr-o fațadă, acoperiș sau alt sistem;
    • copie a garanției;
    • informații despre proiect și locație.
    „Trebuie să primiți factura și o copie a garanției imediat după finalizarea lucrării sau prestarea serviciilor, așa că nu uitați să cereți acele două documente!”
    Articol de specialitate 1198
    Autorul: Revista Daibau

    Cum v-au fost de folos aceste informații?


    Idei de amenajare a casei

    O revistă cu idei proaspete și sfaturi din partea autorilor noștri pentru amenajarea spațiului de locuit.

    CăutațI executanțI buni pentru domeniul Firme de construcții?

    Avem 3923 executanți pentru domeniul Firme de construcții:

    Serviciu gratuit
    CĂUTĂM LOCAL
    Fără comisioane
    Avem 3923 executanți pentru domeniul Firme de construcții
    8.9
    0

    MVDUR CONSTRUCT SRL


    8.9
    0

    MAGIC SELECT S.R.L.


    10
    1

    B&B CONSTRUCT ACOPERIŞ S.R.L.


    8.9
    0

    ACTIA GROUP ESP SRL