În continuare:
- 1. Contract de execuție lucrări între antreprenor și beneficiar
- 2. Contract de execuție lucrări - preț convenit
- 3. În contractul de execuție lucrări se stabilește termenele de realizare
- 4. Facturarea și plata serviciilor
- 5. Contract de execuție lucrări și penalități contractuale
- 6. Contract de execuție lucrări și perioade de garanție
1. Contract de execuție lucrări între antreprenor și beneficiar
Condiţiile generale şi specifice şi acordul contractual pentru contractele de execuţie de lucrări din 10.01.2018. Cu acest contract, beneficiarul este de acord, iar antreprenorul se angajează la lucrări de execuție la construcția casei.
1.1. Un contract de execuție lucrări este un contract de servicii
Un contract de execuție de lucrări este în esență un contract de afaceri. Prin contractul de execuție de lucrări, antreprenorul de construcții de locuințe sau furnizorul de servicii de comerț în construcții se obligă să construiască clădirea conform unui proiect și plan specific și în intervalul de timp convenit. Pe de alta parte, beneficiarul se obligă să plătească antreprenorului, adică prestatorului de servicii, o anumită sumă în anumite condiții și în conformitate cu obligațiile de plata convenite.
1.2. Contract de execuție lucrări - conținut
Este un acord contractual între două părți și anume beneficiar și antreprenor în care antreprenorul convine cu beneficiarul să execute și să finalizeze lucrările și să remedieze orice eventuale defecțiuni ale acestor lucrări în perioada de garanție, în conformitate cu prevederile contractului. Beneficiarul convine cu antreprenorul să plătească pentru execuția și finalizarea lucrărilor și remedierea oricăror alte defecțiuni ale lucrărilor în suma care reprezintă prețul contractului la termenele și conform modalităților stipulate în contract. Contractul de execuție lucrări trebuie încheiat în scris și se încheie de obicei la sediul comercial al antreprenorului. Obligația din contractul de execuție lucrări este îndeplinită numai în momentul în care rezultatul este atins, mai exact, atunci când lucrările de construcții și de meșteșug sunt efectiv începute sau terminate.
1.3. Modificări la contractul de execuție lucrări
Orice Modificare va fi aprobată printr-un Ordin Administrativ sau printr-un act adițional la Contract. Orice Modificare a Condițiilor Contractuale va fi aprobată doar prin act adițional la Contract. Doar Modificările nesubstanțiale în sensul Legii în domeniul achizițiilor publice pot fi aprobate printr-un Ordin Administrativ. Antreprenorul nu va efectua nicio modificare a Lucrărilor Permanente sau a Lucrărilor Provizorii proiectate de către Beneficiar înainte ca Modificarea aferentă să fie aprobată.
2. Contract de execuție lucrări - preț convenit
Înainte de construirea casei se determina valoarea contractuală a lucrărilor. Prețul este definit de devizul emis de antreprenor. De obicei, devizul este reemis după revizuirea de către supervizor, care optimizează oferta antreprenorului. Devizul este o anexă obligatorie la contractul de execuție de lucrări. Lucrările suplimentare comandate, care nu au fost prevăzute în contractul inițial, trebuie definite separat.
Beneficiarul și antreprenorul vor specifica sarcini suplimentare în contract.
3. În contractul de execuție lucrări se stabilește termenele de realizare
Fiți deosebit de atenți atunci când stabiliți termene de realizare a obligațiilor contractuale, care pot fi prelungite semnificativ din cauza diferiților factori (de exemplu din cauza condițiilor meteorologice adverse excepționale).
3.1. Începerea
În 90 de zile de la semnarea Acordului Contractual, Supervizorul va emite Ordinul Administrativ de Începere către Antreprenor, împreună cu notificarea Datei de Începere. După Data de Începere, antreprenorul va începe cât mai repede posibil cu execuția lucrărilor, cu promptitudine și fără întârzieri. Fără o autorizație de construire valabilă, antreprenorul nu va începe executarea lucrărilor.
3.2. Jurnalul de Șantier
În fiecare zi de lucru, antreprenorul va ține un jurnal care se numește Jurnal de Șantier. Antreprenorul va înscrie în acesta informații precum:
- condițiile meteorologice și în cazul condițiilor nefavorabile – pauzele de muncă;
- numărul de ore lucrate;
- calificările și numărul persoanelor care lucrează pe șantier;
- materialele care s-au folosit pentru lucrări, toate materialele care s-au achiziționat, livrat și depozitat în șantier;
- toate utilajele care s-au folosit în șantier, precum și cele care nu funcționează sau au ieșit din uz;
- probe și testele efectuate;
- lucrările care au fost realizate;
- o listă cu dificultățile și obstacolele cu care s-a confruntat antreprenorul în acea zi lucrând pe șantier;
- dacă s-au întâmplat unele accidente și incidente;
- Ordinele Administrative.
4. Facturarea și plata serviciilor
După începerea lucrărilor, în fiecare lună, Antreprenorul va acorda Supervizorului Situația de Lucrări în patru exemplare în care este prezentat în detaliu sumele la care Antreprenorul se consideră îndreptățit, împreună cu documentele justificative aferente. Situația de Lucrări conține:
- valoarea contractuală pentru lucrările realizate până la finele lunii, din care se scade valoarea corespunzătoare inclusă în precedenta Situație de Lucrări;
- sumele de adăugat sau de scăzut privind ajustarea prețurilor;
- sumele de adăugat sau de scăzut privind sumele reținute;
- sumele de adăugat sau de scăzut privind plățile în avans;
- sumele de adăugat sau de scăzut pentru echipamente și materiale;
- orice alte adăugiri sau deduceri privind revendicări și decizii, dispute și arbitraj.
5. Contract de execuție lucrări și penalități contractuale
Penalitățile sunt adesea menționate în contractele de execuție de lucrări, mai ales când există termene limitate din cauza urgenței construcției. Penalizarea contractuală ține de compromisul între antreprenor și dumneavoastră. Atunci când antreprenorul, din vina sa, nu respectă prezentul contract și planul de lucru, clientul poate cere plata unei penalități contractuale pentru fiecare zi de întârziere în cuantumul stabilit prin contract. Dacă nu este prevăzută o altă valoare în Acordul Contractual, valoarea penalităților de întârziere pentru fiecare zi de întârziere va fi egală cu prețul contractului la semnarea contractului împărțit la durata de execuție la semnarea contractului exprimată în zile.
Suma maximă a penalităților de întârziere este de 15% din prețul contractului la momentul semnării contractului.
6. Contract de execuție lucrări și perioade de garanție
Perioada de Garanție, înainte de orice prelungire a acestei perioade trebuie să fie prevăzut în Acordul Contractual. Atunci când acordul contractual nu prevede durata perioadei de garanție, durata va fi următoarea:
- 5 ani pentru construcțiile încadrate în categoriile de importanță A şi B, în sensul Legii;
- 3 ani pentru construcțiile încadrate în categoria de importanță C, în sensul Legii;
- 1 an pentru construcțiile încadrate în categoria de importanță D, în sensul Legii.
Pentru lucrări, perioada de garanție începe de la data aprobării Recepției la terminarea lucrărilor.