Pentru zona

    10 pași pentru renovarea sau construirea cu succes a casei dumneavoastră

    Ați ajuns în punctul în care nu aveți de ales decât să vă renovați sau să vă construiți casa - dar! Întotdeauna există cel puțin un DAR – vă faceți griji că sunt atâtea lucruri pe care nu le știți despre construcții? Cât de mult v-ar putea costa acea ignoranță în termeni de stres, timp, bani? Doriți să evitați creșterea costurilor proiectului, extinderea implementării și alte riscuri? Vreți ca proiectul dvs. să fie o întreprindere de succes de care să vă amintiți cu plăcere? Atunci nu aveți de ales decât să vă înarmați cu date, instrumente, sfaturi și strategii! În acest ghid, veți găsi într-un singur loc toate informațiile importante necesare pentru a începe și a vă realiza ideea, mare sau mică, cu mare satisfacție.
    Articol de specialitate 357
    10 pasi renovare

    1. Planificarea - pregătirea temeinică și cuprinzătoare este cheiaPlanificarea renovarii

    Pregătirea este esențială, indiferent de proiect și de amploarea acestuia. Iar acest fapt, repetat de o sută de ori, nu este suficient subliniat! Desfășurarea fără probleme a întregului proces depinde de exhaustivitatea și minuțiozitatea preparatelor: totul să decurgă cu cât mai puține complicații și situații neprevăzute. Cu o pregătire de calitate, te vei asigura și că prețul proiectului nu sare brusc „cerul sub nori” și că rezultatul este ceea ce ați dorit și v-ați  așteptat întotdeauna.


    Vă trebuie cel puțin 6 luni pentru a vă pregăti bine.


    Prima regulă este să beneficiați de suficient timp pentru a vă pregăti. În funcție de mărime, adică de complexitatea proiectului dvs, vă recomandăm să rezervați minim șase luni pentru renovări sau proiecte mai mici; și cel puțin un an dacă vă gândiți să vă construiți o casă. Acest lucru poate părea prea mult, dar ar trebui să rețineți că acesta este timpul de care veți avea nevoie pentru a:

    • alegerea de  designeri excelenți, dacă este un proiect complex și așteaptă numirea lor liberă;
    • întocmirea planurilor și obținerea tuturor acordurilor și autorizațiilor necesare;
    • selecție de  executanți  și furnizori de servicii de încredere, cu experiență și profesioniști și așteaptă numirea lor gratuită -  pentru antreprenori buni trebuie să așteptați, deoarece au mult de lucru.

    2. Planificare - fără un plan bun sunteți pierdutProiecte constructii

    De ce sunt necesare planuri? Planurile sunt un mijloc de comunicare. Ele sunt limbajul folosit în absolut toate lucrările de construcții. Este important ca planurile să fie pregătite de experți corespunzători, deoarece de aceștia depinde întreaga implementare a proiectului.

    Planul este o concretizarea dorințelor

    Planul este concretizarea dorințelor și așteptărilor dvs.. Descrie cum, unde și din ce ar trebui făcut ceva, adică construit. Ca în orice altă limbă, există coduri și simboluri care reprezintă lucruri diferite. De la materiale, compoziția pereților, podelelor, tavanului, acoperișului... până la comutatorul de lumină. Dacă nu este o limbă cu care sunteți obișnuit, este mai bine să lăsați planificarea pe seama profesioniștilor.

    Gândirea despre dorințe și așteptări

    Realizarea unui plan vă va încuraja să vă gândiți cu atenție la ceea ce doriți. Un plan bun cu vederi spațiale, de fapt, tridimensionale, vă va permite să vă faceți mai ușor o idee despre rezultatul final. Este, de asemenea, o punere în practică  a dorințelor dumneavoastră într-o limbă înțeleasă de toți participanții la proiect. Pentru toate acestea, planurile sunt mai mult decât necesare - fără ele, cu greu ați putea comunica într-un mod clar și înțeles ceea ce doriți și așteptați de la toți participanții la lucru și, pe de altă parte, nici proiectanții, nici antreprenorii nu vor avea să ezite cu privire la ceea ce le caută. Este important ca planurile să fie gata înainte de începerea lucrărilor, deoarece ele stau la baza întocmirii listei de materiale și lucrări, adică devizul cantitativ, așa cum se numește profesional, și devizul pentru ofertanți. Deci, fără planuri, nici nu poți ști exact cât va costa proiectul.

    Odată cu începerea lucrărilor, planurile economisesc și mult timp, deoarece nu este nevoie să explicați fiecărui executant individual ce doriți.  La urma urmei, planurile atent pregătite, cuprinzătoare și detaliate sunt singura garanție că veți evita să efectuați lucrări care nu corespund așteptărilor dumneavoastră. Dacă se dovedește că contractantul sau furnizorul de servicii a efectuat ceva diferit de ceea ce era menționat în planuri și nu sunteți mulțumit de asta, îi puteți cere să corecteze totul pe cheltuiala lui. Prin urmare, planurile ajută la:

    • definiți ceea ce doriți să realizați cu proiectul;
    • împreună cu reprezentările spațiale, facilitează înțelegerea rezultatului final;
    • să  puneți în practică dorințele într-o limbă înțeleasă atât de proiectanți, cât și de antreprenori;
    • definirea costurilor finale ale proiectului;
    • evitați rezultatele care nu corespund așteptărilor dvs.

    Tipuri de planuri

    Ce planuri vor fi necesare depind de proiectul dvs. Când construiți o casă, veți avea nevoie de:

    • Proiect conceptual (PI) pentru obținerea aprobării proiectului și îndeplinirea altor condiții;
    • documentatie de proiect pentru obținerea avizelor și autorizației de construcție (PGD);
    • Documentație de proiect pentru implementarea construcției (PZI);
    • Documentația de proiect a lucrărilor finalizate (PDIR).
    • Documentația de proiect, pe lângă planurile de arhitectură, conține și planuri pentru instalații mecanice, instalații electrice, fizica clădirii și tot ce este similar.

    3. Planul financiar - dacă se epuizează banii, construcția se opreștePlanul financiar

    Cum să abordați corect planificarea financiară a unei clădiri noi sau a unei renovări? O bună planificare înseamnă nu numai să știți ce trebuie făcut și până când, ci și de câți bani vor fi necesari pentru aceasta, de fapt, cât puteți sau intenționați să plătiți. Nu este un deviz fix, ci un calcul precis pe baza căruia vei finaliza efectiv proiectul, fără împrumuturi suplimentare, costuri ulterioare sau ceva asemănător. Într-un cuvânt, acesta este punctul de vârf al oricărei planificări - sunt suficienți bani?

    Nu subestimați costul proiectului

    Subestimarea valorii unui proiect este un fenomen comun. Cel mai adesea are ca rezultat o supraîndatorare – mai exact, întreruperea afacerilor neterminate. Sau mai rău. Casa dvs. poate rămâne neterminată în timp ce dvs. mai trebuie să plătiții chirie. Sună cunoscut? Fără un plan, fără o listă de lucrări și fără o structură financiară, nu ar trebui să vă apucați de nicio lucrare.

    Pregătiți un plan de finanțare bun

    Planul de finanțare definește elementele cheie care influențează alegerea surselor de finanțare. De la analiza de piață, scenarii posibile, analiza bugetului personal/familial până la protecția adecvată. Mai întâi, stabilește suma maximă și ia în considerare dacă puteți sau vreți să intrațipentru a plăti în rate, să luați un împrumut pe termen lung sau un credit ipotecar. Devizul proiectului se face pe bază de schițe, și  planuri. Puteți verifica prețurile serviciilor individuale în Calculatorul de pe platforma online Daibau, sau puteți solicita un deviz de la arhitectul dvs.

    Dacă nu există fonduri suficiente, modificați proiectul

    Dacă estimarea costurilor nu se încadrează în capacitățile dumneavoastră financiare, reveniți la planificare și modificați și ajustați proiectul; o faceți fie singur, fie cu ajutorul unui arhitect. În facture proformăde 10 până la 15% din valoarea totală a investiției este întotdeauna prevăzut în devizul de cost, pentru costuri neprevăzute. Când vine vorba de un proiect mai mare, se face un program de plată în rate sau structura financiară este „închisă” într-un alt mod.

    Exemplu al planului:

    Proiectare aproximativ 500 EURO
    Monitorizare Aproximativ 450 EURO
    Lucrări de pământ  Aproximativ 1.500 EURO
    Placare   Aproximativ 1.000 EURO
    Plante Aproximativ 500 EURO
    Exemplu construcție financiară:
    SALDO
    100% valoarea totală a proiectului
    + 15% zpentru cheltuiei neprevăzute


    Pașii proiectului de finanțare:

    1. Stabiliții suma maximă.
    2. Gândiți-vă ce modalitate de finanțare ar putea fi luată în considerare (împrumut, rate...).
    3. Pe baza documentatiei de planificare se face un deviz preliminar, iar pe baza acestuia se solicită oferte.
    4. Verificați prețurile în Calculatorul nostru, pe site-ul daibau.ro.
    5. Adăugați 10-15% la valoarea totală a investiției pentru cheltuieli neprevăzute.
    6. Faceți un program de performanță a muncii și termene limită împreună cu termenii de plată.

    4. Programul de termene - pentru ca termenele să nu vă depășeascăPlanificarea constructiei

    Odată ce ați pregătit planurile de proiect, un plan financiar, o listă de lucrări și ați ales executanții sau antreprenorul principal este timpul să întocmiți o foaie de pontaj sau un program de lucru. Mai întâi, selectați data dorită de început sau de încheiere a lucrării. Apoi, împreună cu arhitectul sau antreprenorii, întocmiți  o comandă de lucru. La construirea unei case, succesiunea lucrărilor este, desigur, diferită de succesiunea lucrărilor la renovarea unui apartament sau renovarea unei băi, asfaltarea unei curți etc.

    Este necesar să se alocați timp suficient pentru implementare

    Unele lucrări pot fi făcute simultan, în timp ce altele trebuie să se succeadă. Odată ce ați determinat succesiunea lucrărilor, discutați cu supervizorul de construcții sau cu antreprenorii de cât timp au nevoie pentru fiecare parte a proiectului și alcătuiți o fișă de pontaj. Asigurați-vă că includeți un termen limită pentru pregătirea spațiului (mutarea mobilierului sau protejarea lemnului și a pardoselilor etc.) precum și timp pentru curățarea spațiului după terminarea lucrării. În plus, nu uitați să țineți cont de datele de livrare a materialelor și echipamentelor și, de asemenea, să acordați atenție eventualelor sărbători, concediului dvs. anual și sărbătorilor meșteșugarului.

    Vă sfătuim să includeți 20-30% din timp suplimentar în programul dvs., ceea ce vă va fi util pentru lucruri neprevăzute sau alte situații similar bruște.. Verificați cu maiștrii sau cu alți membri ai echipei dacă cronologia este reală. În plus față de lista de lucrări cu prețuri, un calendar al termenelor ar trebui inclus ca clauză obligatorie în contractul cu fiecare antreprenor individual sau antreprenor principal. Iată mai multe avertismente:

    • Acordați atenție sezonului și disponibilității interpretului. Sezonul de vârf pentru construcții, și alte lucrări, în special de zidărie, este între martie și iunie, iar apoi între august și octombrie, când este greu să găsești constructori liberi. Iarna este timpul pentru lucrările interioare finale.
    • Începeți să căutați ofertanți suficient de devreme: cu cel puțin o săptămână înainte pentru lucrările artizanale mai mici; cel puțin una până la trei luni pentru proiectele de dimensiune medie; sau cel puțin șase luni pentru construcții noi.
    • De asemenea, nu este înțelept să căutați contractori prea devreme, deoarece ofertele primite vor deveni depășite.

    Pașii pentru programarea unei întâlniri:

    1. Selectați data de început sau de sfârșit dorită.
    2. Întocmiți o comandă de lucru împreună cu arhitectul sau antreprenorul.
    3. Stabiliți împreună cu supervizorul sau contractorii de cât timp au nevoie pentru fiecare parte a proiectului.
    4. Conturați intervalul de timp, ținând cont de toate zilele lucrătoare și nelucrătoare (sărbători) și cu 20-30% mai mult timp pentru situații neprevăzute.

    Exemplu al orarului cu termenii

    Un exemplu de orar cu termini  pentru amenajarea completă a unui apartament de aproximativ 60 m2. Timpul estimat de implementare este de 3 luni.

    ianurie februarie martie aprilie mai

    Plan conceptual

    Pentru pentru executare 

       demolare        
     

    Coborârea pardoselii

    Coborârea tencuielii

    Tăierea noilor deschizături pentru tâmplărie

    Lucrări de zidărie   

         
       

    Reparații în baie

    Prelucrarea noilor deschizături

    Tencuială nouă

    Instalații mașini   

       
       

    Mutarea scurgerii

    Montaj

    Intalații electrice

      Mutarea scurgerii

    Montaj

    Intalații electrice

       

    Distribuția brută a liniilor de curent

    Montaj 

    Iluminat

    Pardoseli 

     

    Distribuția brută a liniilor de curent

    Montaj 

    Iluminat

    Pardoseli 

       

    Șapă

    Ceramică

    Parchet

    Montaj uscat

    Zugrăvire

    Șapă

    Ceramică

    Parchet

    Montaj uscat

    Zugrăvire

    Șapă

    Ceramică

    Parchet

    Montaj uscat

    Zugrăvire

         

    Pereți despărțitori

    Zugrăvire

    Articole de uz casnic, echipament 

    Pereți despărțitori

    Zugrăvire

    Articole de uz casnic, echipament 

         

    Bucătărie, dulapuri

    Uși de interior

    Bucătărie, dulapuri

    Uși de interior

    5. Gestionarea și controlul - proiectele complexe trebuie conduse de un expert 

    Diriginte santier

    Ordinea exactă a realizării lucrărilor este foarte importantă

    Unele lucrări pot fi făcute simultan, deși coordonarea mai multor contractori în același timp poate fi foarte stresantă pentru cei neinițiați. Întotdeauna poate apărea ceva. Dacă un antreprenor nu își termină partea în timpul convenit, alți meșteri nu pot continua cu alte lucrări: de exemplu, dacă șapele nu sunt făcute la timp, parchetul nu va putea finisa parchetul la timpul său. Deci o întârziere va fi inevitabilă. În plus, antreprenorii tind să se învinovățească reciproc la fel de mult, cât și să-și schimbe responsabilitatea pentru erori și întârzieri. Acestea trebuie atent monitorizate si controlate, și toate situatiile neprevazute trebuie rezolvate impreuna cu acestea, iar materialele instalate, precum si cantitatile acestora, trebuie verificate. Un supraveghetor de construcții cu experiență se va asigura, de asemenea, că pe șantier există un număr optim de antreprenori în același timp, deoarece aglomerația încetinește munca și crește riscul de greșeli.

    Pentru proiecte mai mari, angajați un supervizor

    Vă recomandăm ca în locul mai multor antreprenori individuali să alegeți o singură firmă, adică un antreprenor sau antreprenor principal, și să încheiați un contract cu acesta privind realizarea întregului proiect. Antreprenorul principal va implementa și finaliza proiectul cu ajutorul subcontractanților. Este important ca acesta să garanteze calitatea, prețul și timpul de producție în ansamblu. În cazul unei construcții noi credem că este obligatoriu un supraveghetor de construcții, deși nu veți greși dacă îl veți  angaja și pentru o renovare majoră sau generală. Înainte de începerea lucrărilor, va fi excelent  dacă supervizorul pe care l-ați ales verifică dublu toate documentele, planurile și calculele. Mai multe perechi de ochi văd mai bine, așa cum ar spune oamenii, și este mai bine să refaceți lucrurile cât sunt încă doar pe hârtie.

    Dirigintele de șantier trebuie să fie prezent pe șantier, nu doar în contract

    În timpul execuției lucrărilor, supraveghetorul ar trebui să fie prezent pe șantier la intervale regulate, în funcție de dinamica și metoda de construcție, adică de acordul pe care l-ați încheiat. La finalizarea construcției, supraveghetorul semnează o declarație privind conformitatea instalației sau lucrărilor cu autorizația de construire și cu legile și reglementările aplicabile. Această declarație este o parte obligatorie a cererii de eliberare a permisului de utilizare și a numărului de locuință. Supraveghetorul trebuie deci să se asigure că construcția este realizată în mod corespunzător, în caz contrar nu poate semna această declarație.

    6. Căutarea contractanților – alegeți pe cineva în care aveți încredere

    Platforma online Daibau reunește într-un singur loc sute de experți verificați de toate profilurile, constructori și meșteri înrudiți. Pe platformă, puteți face o cerere pentru una dintre cele peste 200 de categorii diferite de servicii gratuit și fără comision. Drumul de la căutarea ofertanților până la momentul în care meșterii vă bat la ușă este extrem de simplu. Tot ce aveți nevoie este o conexiune la internet și câteva minute de timp.

    Recomandările de la cunoștințe nu mai sunt suficiente

    Se credea că cel mai bine era să aveți meșterii recomandați de cineva în care ai încredere. De exemplu, rude, prieteni și cunoștințe. Chiar și astăzi, este adevărat că cei mai buni meșteri își obțin majoritatea locurilor de muncă prin recomandările foștilor clienți, dar există anumite capcane în această metodă. Poate că a trecut ceva timp de când acel antreprenor a lucrat pentru prietenul tău. În acea perioadă, multe lucruri s-ar fi putut schimba: calitatea muncii sale, trecerea în alte domenii de afaceri, un preț mai mare, o schimbare a dimensiunii echipei etc.

    Câteva clicuri pentru executanții potriviți

    Pe platforma online Daibau, puteți obține cu ușurință informații de contact și oferte de la contractori cunoscuți și de încredere. Doar faceți clic pe butonul „cerere nouă” și completați un formular simplu. Scrieți cu propriile cuvinte ceea ce doriți și căutați, când doriți ca munca să fie efectuată, scopul lucrării și puteți atașa și fotografii, planuri sau schițe. Cu cât descrieți mai detaliat proiectul, cu atât veți primi oferte mai bune. Puteți trimite cererea dvs. tuturor contractanților calificați sau doar celor selectați. În curând ofertele vor începe să sosească prin e-mail. Apoi sarcina dvs. va fi să le comparați cu unul pe altul, decideți-l pe cel mai bun și convingeți-vă cu meșterul ales să înceapă lucrarea.

    Solicitați contractantului un deviz cu detalii și o descriere a tuturor serviciilor pe care le vor furniza.

    Doar companii verificate într-un singur loc

    Pe lângă ușurința în utilizare, avantajul esențial al căutării unui antreprenor prin intermediul platformei online Daibau este că acolo sunt adunați doar meșteri de încredere, cu cele mai bune recomandări de la clienții anteriori. Puteți citi recomandări, comentarii și evaluări ale contractorilor și furnizorilor de servicii și, de asemenea, puteți vedea referințele acestora. Toți meșterii sunt verificați, ceea ce înseamnă că fac afaceri pozitiv și nu li s-au blocat conturile. Un avantaj important al alegerii unui antreprenor pe platforma online Daibau este că veți fi contactat doar de acei contractori care sunt interesați de proiect și sunt disponibili la momentul dorit. În acest fel, veți evita o așteptare îndelungată, și în același timp veți economisi bani, deoarece comparând ofertele veți putea negocia mai ușor prețul serviciilor.

    Când primiți oferte de la mai mulți contractori, este necesar să aveți mai întâi scurte conversații telefonice. Întrebați ofertanții tot ce vă interesează, și pe baza răspunsurilor, și mai ales în funcție de referințele și ratingurile - care sunt disponibile pe platforma online Daibau - alegeți 3, dar nu mai mult de 5, dintre ofertanții care au sosit. Invitați acei ofertanți care au intrat pe lista dumneavoastră scurtă să se vadă să se uite pe șantier, adică casa sau apartamentul care trebuie reparat.

    Inspecția și contactul personal sunt importante

    Un profesionist conștiincios va dori să viziteze site-ul înainte de a face o ofertă finală și obligatorie, indiferent de dimensiunea proiectului. Numai așa va putea evalua corect întreaga afacere. Revizuirea și pregătirea ofertei necesită mult timp pentru ofertant și necesită și timpul dvs., așa că invitați la interviu doar candidații din cea mai restrânsă selecție. De asemenea, cu cât sunt mai mulți ofertanți, cu atât vă va fi mai greu să obțineți o perspectivă reală și să luați o decizie realistă. Vă sugerăm să selectați ofertanții care:

    • să aibă referințe convingătoare;
    • au cel mai mare rating sau cele mai pozitive comentarii din partea clienților;
    • au manifestat cel mai mult interes;
    • au dat dovadă de cea mai profesionistă și expertă atitudine;
    • sunt cei mai apropiați de locația dvs.;
    • cu care v-ai simțit confortabil și ați avut impresia că vă aud și vă înțeleg, și nu doar ascultă din curtoazie;
    • insuflă încredere în tine;
    • pot finaliza proiectul în termenul dorit.

    7. Compararea ofertanților și ofertelor

    Oferta

    Pentru a putea compara ofertele de la diferiți furnizori, este important să trimiteți tuturor aceleași informații. Apoi aranjați clar ofertele primite - de fapt, creați un fel de tabel de comparație. De asemenea, puteți verifica prețurile serviciilor artizanale și profesionale folosind un instrument numit Calculator de pe site-ul Daibau.

    Ofertele trebuie să aibă aceeași bază

    Prima condiție pentru o comparație intenționată a ofertelor este ca acestea să fie pregătite pe aceeași bază. De aceea este important să oferim aceleași date de intrare tuturor constructorilor selectați (planuri, listă de lucrări cu cantități și tipuri de materiale, schițe, schițe...). Formal, oferta (același lucru este valabil și pentru deviz) trebuie să conțină numele/titlurile contractantului și clientului, numărul ofertei, data și perioada de valabilitate, conținutul și ștampila și semnătura ofertantului. Profesionalismul ofertantului poate fi judecat și după modul în care este pregătită oferta. Partea centrală trebuie să conțină o listă detaliată a lucrărilor, prețul materialelor, prețul lucrării, unitățile de calcul individual și prețul total, termenul de execuție, termenul și modalitatea de plată.

    Pentru proiecte mai mari, pregătiți un plan detaliat și o listă de lucru pe care să o puteți compara cu piesele și cantitățile oferite de ofertant.

    Colectați oferte într-un singur loc

    Când primiți oferte, cel mai bine este să le colectați într-un singur loc. Este și mai bine dacă le aranjați clar conținutul într-un fel de tabel. Daca este un proiect mai amplu și ați angajat un designer/arhitect și/sau supraveghetor, aceștia vă vor ajuta să interpretați și să analizați ofertele primite. Dacă vă ocupați singur de proiect, sunați ofertantul pentru clarificări. Dacă observați diferențe semnificative în prețurile articolelor individuale, este o idee bună să clarificați cu ofertantul de ce este așa. Sunteți liber să eliminați imediat sumele licitate extrem de mici sau extrem de mari. Prețurile serviciilor artizanale și profesionale pot fi comparate cu lista de prețuri informativă pentru anumite activități de pe site-ul Camerei de Comerț. Vă va fi și mai ușor dacă vă uitați la Calculatorul de pe platforma online Daibau. Când revizuiți oferta, acordați o atenție deosebită dacă TVA este inclus sau nu în preț.

    Prețul nu ar trebui să fie singurul factor de alegere

    Cu toate acestea, în ciuda faptului că acesta este în general cazul, prețul nu ar trebui să fie singurul factor de alegere. Alege un antreprenor care are referințe care te-au convins și cele mai înalte evaluări de la utilizatorii anteriori, care este aproape de locația ta și este gata să te asculte. Alegeți un antreprenor în care aveți încredere și verificați:

    • modul de a face afaceri al companiei;
    • comentariile utilizatorilor;
    • ratingurile companiei;
    • referințe de la clienți anteriori.

    8. Acord cu executantul alesIntelegere

    Pentru proiectele mai mici, solicitați un deviz semnat de la antreprenorul de construcții sau de la prestatorul de servicii, iar pentru cele mai solicitante, să încheiați un contract de construcție în care sunt enumerate și descrise în detaliu toate lucrările, împreună cu lucrările pregătitoare sau acestea din urmă, dacă există un nevoie de ea. Articolele obligatorii sunt cu siguranță prețurile, termenele și garanțiile sau serviciul post-vânzare, adică întreținerea.

    Contractele trebuie să fie în formă scrisă

    Un contract scris cu contractorii nu este obligatoriu, dar foarte recomandat, mai ales pentru proiecte mai mari. Odată cu contractul de construcție, clientul comandă, iar antreprenorul se angajează să execute lucrările contractate. Componentele esențiale ale contractului de construcție sunt în primul rând articolele aferente lucrărilor de construcție, definite de proiect și lista de lucrări de proiect, precum și prețurile și termenul de finalizare a lucrărilor. Contractul trebuie încheiat în scris. Pentru orice abatere de la planul de construcție sau de la lucrările contractate, antreprenorul trebuie să aibă acordul scris al clientului. Fără un astfel de acord, nu poate cere o majorare a prețului contractat pentru munca pe care a efectuat-o.

    Efectuați plăți numai după un acord scris sau după încheierea unui contract de construcție. Plătiți bani exclusiv prin transfer bancar.

    Exemplu de contract de construție

    Dacă este un proiect mai mic, în loc de contract cu antreprenorul, puteți cere un deviz, care să cuprindă toate elementele de mai sus. Cu cuvinte, numele contractantului și al comandantei, numărul ofertei, data și perioada de valabilitate, conținutul și sigiliul și semnătura ofertantului. Partea centrală a devizului ar trebui să conțină cea mai precisă listă a pieselor și materialelor, prețurile acelor materiale și lucrări, unitatea de calcul pentru fiecare articol listat, prețul total, termenul limită de execuție și termenul(e) și metoda. de plată. În cazul în care antreprenorul emite un deviz cu o garanție expresă de corectitudine (exactitate), acesta nu poate cere o plată mai mare, chiar și atunci când se dovedește că serviciul în cele din urmă a costat mai mult. O altă posibilitate este ca plata să fie indicată fără garanții exprese, ceea ce inseamna ca nota poate ajunge sa fie mai mare. Cu toate acestea, în astfel de cazuri, trebuie subliniat că, fără acordul dumneavoastră scris pentru orice modificare, nu veți plăti un singur dinar în plus - antreprenorul trebuie să vă obțină permisiunea pentru toate costurile suplimentare înainte de executare. Dacă nu o face, nu poate pretinde o plată mai mare.

    Dacă sunteți de acord verbal asupra unui preț pentru unele servicii minore, verificați separat dacă antreprenorul va percepe și cheltuieli de călătorie. În toate formele de contracte, se recomandă ca 10-20% din valoarea totală a proiectului să poată fi plătită numai după finalizarea tuturor lucrărilor și lucrărilor contractate - de fapt, la acceptarea obiectului.

    Definiția prețului în contract:

    • Preț după lucrarea efectivă (prețul contractual se poate modifica dacă apar situații neprevăzute).
    • Preț fix pe unitate de lucru și/sau material (să zicem x EUR pe m2 de instalație de mozaic).
    • Contract la cheie (antreprenorul garantează realizarea proiectului la un preț fix, prestabilit).

    9. Implementarea proiectului

    Pentru proiecte mai mari, vă recomandăm să angajați un arhitect și/sau un supraveghetor de construcție care să supravegheze și să controleze lucrarea. Cand vine vorba de constructii noi, legea te obliga sa faci asta. Dacă aveți de-a face cu un proiect mai mic - să zicem, o renovare a unei băi sau pavajul unei terți - puteți prelua singur controlul asupra lucrării.

    Monitorizați periodic lucrărileDesfasurarea lucrarii

    Se recomandă să monitorizați activitatea în mod regulat și să faceți fotografii ale etapelor individuale de la început până la sfârșit. În acest fel, veți avea un flux de lucru documentat, metoda de execuție și execuția și direcția diferitelor instalații. Acest lucru poate fi util în cazul în care problemele apar mai târziu, de fapt așa-numitele erori ascunse. Este recomandat să fiți în comunicare regulată, telefonică și personală, cu antreprenorul cu privire la derularea lucrărilor pe șantier. Dacă observați orice abateri de la ceea ce sa convenit, trebuie să le anunțați imediat. O poți face mai întâi verbal, pe loc. Dacă antreprenorul nu corectează greșelile, îl veți avertiza și în scris. Abaterile pot fi rezultatul unor circumstanțe obiective sau neprevăzute din proiect, dar antreprenorul este obligat să vă informeze imediat și să convină cu dumneavoastră asupra unei modificări a modului de execuție sau a materialului încorporat. Fără un astfel de acord, nu poate cere o majorare a prețului contractat pentru munca pe care a efectuat-o.

    Cum să monitorizezi și să controlezi proiectul?

    • documentare foto a fazelor individuale de realizare;
    • prin măsurarea și documentarea cantității de material utilizat;
    • ținerea evidențelor;
    • comunicare regulată cu contractantul prin avertizare asupra abaterilor de la cele convenite.

    10. Finalizarea proiectului - predare lucrări și calcul finalFinalizarea proiectului

    La finalizarea lucrărilor, antreprenorul trebuie să predea, iar clientul trebuie să preia lucrările finalizate. Pentru proiectele mai mari aceasta este o parte obligatorie a relației contractuale, dar pentru cele mai mici nu este mai puțin importantă, așa că vă sfătuim să nu săriți peste acest pas.

    Predarea - primirea este necesară

    Când vine vorba de construcții noi, clientul solicită o inspecție tehnică imediat după ce antreprenorul este informat că a finalizat lucrările contractate. Acolo unde nu există inspecție tehnică, instalația, adică lucrarea finalizată, este predată clientului cu un raport intern. Clientul se obligă să preia lucrările finalizate în cel mult 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării antreprenorului privind finalizarea lucrărilor. Reprezentanții împuterniciți ai părților contractante întocmesc un proces-verbal de predare privind finalizarea și recepția lucrărilor, în care stabilesc în mod specific:

    • dacă executarea lucrărilor a fost conformă cu prevederile contractului, cu reglementările legale în vigoare și cu regulile profesiei;
    • datele de recepție, începerea și încheierea lucrărilor;
    • calitatea lucrărilor effectuate și  comentariile clientului cu privire la acestea;
    • eventual, definirea lucrărilor pe care antreprenorul este obligat să le repete, să le finalizeze sau să le repare;
    • toate problemele deschise, de  litigiu, de natură tehnică, între reprezentanții părților contractante;
    • declarație de primire atestare pentru materiale, aparate sau echipamente și fișe de garanție.

    Ce poți verifica singur?

    Când vine vorba de lucrări sau locuri de muncă mai mici, puteți prelua singur lucrările efectuate fără participarea unui arhitect sau a unui supraveghetor de construcții. Este important să testați de mai multe ori toate echipamentele instalate. În timpul inspecției, vă sfătuim să acordați atenție:

    • contacte de suprafață precum îmbinări, îmbinări ale elementelor individuale, piese și suprafețe precum îmbinări, verificarea tuturor robinetelor, profilelor etc.;
    • contacte de materiale precum pereții tencuiți și cele cu gresie, parchet cu ceramică etc.;
    • soliditatea elementelor încorporate, precum parchet, robinete etc.;
    • posibila deteriorare a mobilierului sau a altor obiecte existente în timpul transportului și exploatării;
    • suprafețe murdare sau murdare permanent cu lipici, cimenturi, chituri - cu alte cuvinte, amestecurișsi mase greu de îndepărtat.

    Trebuie să știți că nu există o stare finală ideală. Contractorii urmăresc de obicei standarde care iau în considerare posibilele erori minime. De exemplu, nu orice detaliu poate fi perfect, nu toate îmbinările din ceramică pot fi precise milimetrice, nu toți pereții pot fi perfect plani...

    Înlăturarea greșelilor executantului

    În cazul în care se dovedește că antreprenorul trebuie să finalizeze, să repare sau să refacă imediat anumite lucrări, și nu o face în termen de 10 zile, clientul poate angaja un alt antreprenor pentru a le executa pe cheltuiala antreprenorului. Atunci când antreprenorul înlătură toate erorile posibile, clientul și antreprenorul efectuează un calcul final al lucrărilor cât mai curând posibil, iar partea rămasă din sumă este decontată de către client. Când vine vorba de proiecte mai mari, acest lucru trebuie să se întâmple în cel mult 60 de zile de la data predării.

    Garanție pentru lucrările executate

    În raporturile contractuale, perioada de garanție pentru calitatea lucrărilor executate este de 3 ani, iar pentru elementele structurale, de 10 ani de la data livrării clădirii către client. Antreprenorul este obligat să înlăture toate defecțiunile cauzate de vina sa în perioada de garanție si nu are dreptul la plata acestor lucrări. Materialul încorporat este supus perioadei de garanție a producătorului, care este furnizată de antreprenor cu depunerea obligatorie a documentației de garanție. Aceste perioade de garanție încep de la data vânzării sau achiziționării materialelor între antreprenor și client.

    Dacă nu aveți contract, cereți factura oficiala pentru fiecare plată, pentru ca doar cu ea veți putea realiza garanția pentru munca depusă.

    Evaluați executanții lucrărilor/furnizorii de servicii pe platforma Daibau

    Pe platforma online Daibau, puteți publica evaluarea calității antreprenorului după finalizarea lucrării. Este de preferat să descrii fluxul de lucru și satisfacția sau nemulțumirea ta cu rezultatul final. Acest lucru îi va ajuta pe alți clienți să aleagă. Dacă sunteți mulțumit de munca antreprenorului, veți contribui la promovarea lui pozitivă și îl veți încuraja să continue să lucreze și mai bine. Dacă aveți obiecțiuni la munca antreprenorului, îl veți încuraja să-și elimine cât mai curând deficiențele și să evite practicile proaste pe viitor.

    Publicând fotografii și opinii pe site-ul Daibau, îi ajutați pe alți clienți pe drumul spre realizarea propriilor proiecte și contribuiți la menținerea și îmbunătățirea calității contractorilor și furnizorilor de servicii!
    Articol de specialitate 357
    Autorul: Revista Daibau

    Cum v-au fost de folos aceste informații?


    Idei de amenajare a casei

    O revistă cu idei proaspete și sfaturi din partea autorilor noștri pentru amenajarea spațiului de locuit.

    CăutațI executanțI buni pentru domeniul Altele?

    Avem 118 executanți pentru domeniul Altele
    9
    0

    IMOB VALUATION S.R.L.


    8.9
    0

    Csn Construct. Srl


    9.4
    0

    IONESCU MARIAN ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ


    9.8
    0

    COFFFEE WORK SRL