Pentru zona

    Plan de situație - preț, scop și eliberare

    Articolul a fost citit chiar de 3371+ utilizatori
    Înainte de a începe să planificați și să construiți, trebuie să știți ce puteți face de fapt pe proprietatea dumneavoastră. Planul de situație conține date despre posibilitățile și limitările de construcție pe parcela cadastrală, pe baza documentului de planificare. Cererea pentru eliberarea planului de situație se depune la primării. Din acest document, veți afla tot la ce trebuie să fiți atenți înainte de a începe implementarea proiectului.
    Articol de specialitate 3371
    plan de situatie
    Avem 834 executanți pentru domeniul Autorizație de construire:

    1. Ce este planul de situație?

    Planul de situație este un document oficial al primăriei în care se construiește, în care sunt definite toate condițiile de construcție. Acestea sunt documente emise de secretariatele municipale pentru urbanism și construcții în baza solicitărilor părților interesate. Solicitarea se depune de obicei din cauza începerii construcției unei clădiri noi sau suplimentare sau a vânzării, deși există și alte motive. Planul de situație împreună cu planul topografic al terenului sunt documente necesare pentru obținerea certificatului de urbanism.

    2. Solicitarea planului de situație

    Solicitarea planului de situație se realizează la primării. Planul de situație conține informații importante, restrângeri și condiții pe care trebuie să le cunoașteți înainte de a începe cu realizarea. Planul de situație este documentul pe baza căruia arhitectul dumneavoastră poate negocia cu dumneavoastră și poate planifica construcția. Acesta definește parametrii de urbanism precum procentul și indicele de construcție, suprafața permisă și altele asemenea, pe baza cărora arhitectul poate realiza o soluție conceptuală adecvată.

    3. Conținutul planului de situație

    Planul de situație este destinat în primul rând arhitecților, deoarece servesc drept document pe baza căruia aceștia întocmesc documentația pentru obținerea autorizației de construire. Cu toate acestea, chiar și în calitate de profan, veți găsi în el fapte care vă vor ajuta să vă faceți o idee despre ceea ce se poate realiza, precum și idei privind soluțiile pentru viitoarea casă.

    Planul de situație este un document cu mai multe părți; urmează cele mai importante.

    4. Părți ale planului de situație cărora trebuie să le acordați atenție

    4.1. Liniile de hotar și distanțele minime

    Aici, de exemplu, veți găsi informații despre distanțele minime ale viitoarei case față de linia de hotar vecină sau dacă clădirea existentă poate fi sub protecția statului ca monument cultural. Distanța minimă sunt zone de protecție obligatorie de-a lungul drumurilor, liniilor electrice, pâraielor, râurilor etc. sau zonelor de protecție a patrimoniului natural și cultural. Distanțele minime, mai ales pe parcelele mai mici, să condiționeze orientarea și dimensiunea planului viitoarei case. Orice derogare de la distanţa minimă se poate face prin acordul părţilor exprimat printr-un înscris authentic.

    4.2. Condiții de construcție

    4.2.1. Tipologie, înălțime și volum

    Planul de situație specifică de obicei dimensiunile admisibile ale obiectului - mai precis valorile minime și maxime. Dacă există un anumit plan sau înălțime maximă a noii clădiri, care trebuie respectat, atunci nu trebuie să fie abateri de la acesta. De exemplu, dacă informațiile de pe amplasament nu permit construcția în formă de L, nu veți putea construi o casă în formă de L pe acel lot. Astfel, dorințele și aspirațiile trebuie ajustate la limitările stabilite de planul de situație.

    4.2.2. Modelarea clădirii

    Majoritatea informațiilor despre locație determină ce trebuie să fie casa din punct de vedere arhitectural. De regula, in cazul construcțiilor noi, trebuie respectate caracteristicile zonei din jurul parcelei. Oficialii din unitatea administrativă sunt foarte severi în acest sens. Cu toate acestea, de multe ori decizia finală cu privire la aspectul casei depinde de evaluarea subiectivă a acestora. Documentul în sine cuprinde următoarele prevederi:

    • dimensiunile terenului
    • cotele pe laturile imobilului
    • construcțiile și regimul lor de înălțime
    • rețele edilitare (canalizare, termoficare, gaze, rețele IT, etc.)
    • drumuri, trame stradale, etc.
    • cotele de nivel ale terenului
    • vegetația și alte amenajări peisagistice
    • curbele de nivel (echidistanța curbelor se alege în funcție de cât de frământat este terenul)
    • scara planului (1:500, 1:2000, etc.)
    • caroiajul.

    4.2.3. Coeficientul de utilizare al terenului C.U.T.

    Coeficientul de utilizare al terenului de construcție (C.U.T.) este o informație importantă care determină metru pătrat al clădirii care poate fi amplasat. Coeficientul de utilizare al terenului înseamnă raportul dintre suprafața construită desfășurată (suprafața desfășurată a tuturor etajelor supraterane și subterane) a clădirii și suprafața totală a terenului de construcție. În cazul în care suprafața mansardei este mai mare decât suprafața parterului, suprafața clădirii construite este considerată a fi o proiecție a suprafeței brute a etajului cel mai mare din clădire. La calcularea coeficientului de utilizare a construcției nu se iau în considerare streșinile, dar se iau în considerare garajele construite pe terenul de construcție.

    5. Obținerea planului de situație pentru construcție sau închiriere

    O cerere pentru obținerea planului de situație poate fi depusă de orice persoană interesată, persoană fizică sau juridică, care nu trebuie să fie neapărat proprietarul terenului sau imobilului. Dacă decideți să cumpărați o proprietate, cel mai bine este să contactați vânzătorul pentru informații despre locație.

    Planurile de situație sunt determinate în conformitate cu mai multe legi și reglementări, cum ar fi: Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții și Legea 569/1936, articolul 149 Planuri de situație și sistematizare.

    6. Prețul planului de situație

    Cât costă un plan de situație? Prețul se stabilește în funcție de locație, suprafață, gradul de detaliere. Pentru planul de situație trebuie să plătiți între 700 RON și 1.500 RON.

    7. Valabilitatea planului de situație

    Planurile de situație sunt valabile până la expirarea termenului de valabilitate a condițiilor de amplasare, adică până la modificarea actelor juridice sau reglementărilor care fac parte integrantă din acestea. Luând în considerare cât de multe se schimbă în domeniul amenajării suprafețelor, vă sfătuim să cereți mereu planuri de situații noi. Nu vă mulțumiți cu planurile de situații vechi de ani de zile pe care le-ar putea avea proprietarii. Dacă ați obținut un plan de situație de la un agent imobiliar, verificați întotdeauna dacă este emis pentru terenul sau imobilul potrivit.

    Dacă decideți să căutați informații despre locație, ne puteți contacta la DaiBau.rs. Pe site-ul nostru veți găsi mai multe sfaturi legate de acest subiect, precum și furnizori și producători cu care cooperăm și care vor răspunde la întrebarea dumneavoastră cu o ofertă adecvată.

    Puteți vizualiza informații despre preț în calculatorul nostru.

    Articol de specialitate 3371
    Autorul: Revista Daibau

    Cum v-au fost de folos aceste informații?


    Idei de amenajare a casei

    O revistă cu idei proaspete și sfaturi din partea autorilor noștri pentru amenajarea spațiului de locuit.

    CăutațI executanțI buni pentru domeniul Autorizație de construire?

    Avem 834 executanți pentru domeniul Autorizație de construire:

    Serviciu gratuit
    CĂUTĂM LOCAL
    Fără comisioane
    Avem 834 executanți pentru domeniul Autorizație de construire
    8.9
    1

    ARTEVIS PRO SRL


    8.9
    0

    CESO ACTIV GOLD CONSTRUCT S.R.L.


    8.9
    0

    PANCO SA


    8.9
    0

    LAURENTIU PALADE BIROU DE ARHITECTURA SRL