În continuare:
1. Care scaune de birou sunt potrivite pentru dumneavoastră?
Scaunele de birou sunt cele mai importante piese de mobilier din orice spațiu de afaceri, deoarece influențează foarte mult postura corpului în timpul lucrului, confortul și în cele din urmă ritmul de lucru și productivitatea. Dacă sunteți obosiți, cu siguranță vă afectează performanța și sănătatea. De aceea, alegerea unui fotoliu, adică a unui scaun pe care îl veți folosi zi de zi, opt ore pe zi, nu este doar formală, ci de natură esențială și, prin urmare, nu este deloc tot una ce fel de scaun va fi. Pe lângă funcționalitate, trebuie acordată atenție și designului.
Pentru a găsi scaunul de birou potrivit pentru dumneavoastră, trebuie mai întâi să vă cunoașteți nevoile. Cu siguranță diferă de la persoană la persoană și de la profesie la profesie. Alegerea unui scaun de birou depinde și de timpul mediu cât stați și lucrați, deoarece unele scaune sunt bune pentru o perioadă scurtă de timp, dar vă puteți solicita corpul dacă stați mult timp pe ele.
2. Nu toate scaunele sunt scaune de birou
„Charles Darwin a creat primul scaun de birou modern și a realizat că munca se poate face mai bine dacă stați confortabil. Scaunele de birou ajută la crearea unui echilibru fizic și mental mai bun pentru voi și munca voastră. Prin urmare, scaunele de birou, oricare ar fi acestea, trebuie să fie în primul rând confortabile și funcționale.”
Scaunele pentru spațiile comerciale aparțin unei categorii cu totul speciale ale echipamentelor interioare și acesta este mobilierul de birou. Scaunele de birou sunt acum produse în așa fel încât să aibă mai multe piese obligatorii și câteva opționale: un ridicător hidraulic al scaunului este esențial, dar există și ridicători pentru spătar sau cotiere, precum și suporturi pentru picioare, roți, cotiere, suport lombar (pentru partea inferioară a spatelui) şi spătar pentru cap. Aceste caracteristici ale scaunelor de birou oferă lucrătorului un confort mai bun și un mediu de lucru sănătos. Pentru a preveni sau măcar a încetini apariția diferitelor tipuri de probleme de sănătate legate de șezut (ceea ce într-adevăr devine tot mai frecvent), designerii au creat scaune ergonomice. După câteva decenii de dezvoltare, scaunele de birou sunt cu adevărat perfecționate și sunt acum disponibile în nenumărate variante.
3. Scaune de birou - tipuri
3.1 Scaune de birou ergonomice
Scaune de birou cu suport pentru genunchi
Nu au spătar, dar totuși ajută la îmbunătățirea posturii. Scaunele pentru genunchi, sau mai frecvent cunoscute ca scaune de tip kneeling chair, au picioare, mai precis o structură de susținere la un unghi de 60-70°, spre deosebire de scaunele obișnuite, unde unghiul este de 90°. Sunt potrivite pentru lucrul cu durată medie la masa de birou.
Scaune de birou în formă de șa
Sunt o alegere bună pentru munca scurtă la birou sau computer. Acest scaun are forma unei șa și poate ajuta la întărirea mușchilor coapsei și spatelui. Baza sa este echipată cu roți și un mecanism hidraulic pentru reglarea înălțimii. Un scaun de birou în formă de șa vă permite să vă așezați la o înălțime mai mare, unghiul dintre genunchi și șolduri fiind de 135° în loc de 90°. Pentru a folosi un astfel de scaun, veți avea nevoie și de o masă puțin mai înaltă. Acest tip de scaun necesită ceva timp de ajustare și dacă vă hotărâți pentru acesta, cel mai probabil, la început, nu veți putea sta mult timp pe el - la fel ca și pe scaunul cu suport pentru genunchi.
Scaune de birou reglabile
Aceste scaune de birou cu cotiere și suport pentru picioare sunt o opțiune mai bună pentru persoanele cu probleme de sănătate și sunt foarte confortabile. Construcția lor este în contrast cu toate celelalte tipuri și modele de scaune de lucru, deoarece poziția semi-înclinată nu este cea mai potrivită pentru majoritatea oamenilor. Ajută la reducerea oboselii generale și, cu siguranță, relaxează durerile mușchilor de spate după o zi grea. Masa de birou a dumneavoastră ar trebui să fie reglabilă, iar postura pe un astfel de scaun ar trebui să fie corectă pentru ca starea deteriorată de sănătate să nu se agraveze.
3.2. Fotolii de birou
Aceste fotolii de birou sau de director sunt numite astfel pentru că erau cândva destinate în primul rând managerilor de companii. Astăzi, aproape toată lumea le folosește și pot fi găsite în fiecare birou. Fotoliile diferă de scaunele de birou mai simple prin faptul că sunt în general mai mari și mai confortabile, permițând astfel o ședere mai lungă. Șezutul și spătarul lor sunt tapițate mai gros, înălțimea și înclinarea scaunelor și spătarelor sunt reglabile (și au adesea perne ergonomice la înălțimea părții lombare a spatelui). Înălțimea și unghiul brațelor sunt reglate în funcție de masa de lucru, adică înălțimea persoanei care stă pe el, astfel încât mușchii centurii scapulare să fie eliberați. Ei au adesea o tetieră pentru sprijinul mușchilor gâtului.
3.3 Scaune de conferință
Aceste scaune sunt văzute cel mai adesea în sălile de așteptare și sălile de conferințe. Șederea lungă în ședințe poate fi foarte obositoare. Ore lungi de ședere la conferințe și prelegeri necesită multă atenție și concentrare. Prin urmare, este important ca scaunele de conferință să fie mai presus de toate confortabile. Materialul din care sunt confecționate este și el important, deoarece materialul de calitate pentru șezut și baza metalică reprezintă cele mai bune combinații. Un spătar, cotierele și tetierele suplimentare sunt, de asemenea, importante.