Pentru zona

    Planificarea și managementul proiectelor în construcții

    Articolul a fost citit chiar de 832+ utilizatori
    În industria construcțiilor, ca și în alte științe conexe (arhitectură, de exemplu), sunt necesare planificarea și managementul proiectelor adecvate și cuprinzătoare pentru a asigura buna desfășurare și progresul tuturor lucrărilor. Astăzi, oamenii se confruntă tot mai mult și mai des cu limitările de timp și costuri, astfel încât planificarea și managementul inteligent au mare importanță chiar și pentru cea mai mică afacere. Proiectele de construcție sunt întreprinderi complexe și foarte structurate. Indiferent că este vorba de construcția unui centru comercial sau a unei clădiri rezidențiale, fiecare proiect are multe componente care trebuie coordonate precis între ele. Managementul și planificarea proiectelor în industria construcțiilor are mai multe faze. De la crearea ideii și primele schițe, până la realizare, există numeroase procese complexe de lucru, care fac parte dintr-un sistem și mai complex.
    Articol de specialitate 832
    managementul proiectului
    Avem 155 executanți pentru domeniul Supervizare lucrări de construcții:

    1. Ce înseamnă planificarea și managementul proiectelor în industria construcțiilor?

    Managementul și planificarea în industria construcțiilor sunt procesele de gestionare a tuturor lucrărilor și locurilor de muncă care intră în ceea ce se numește colocvial construcția de clădiri. Când comparăm managementul și planificarea proiectelor de construcții cu alte tipuri de proiecte, este clar că există anumite asemănări - planificare, obiective, termene, pregătire, implementare - dar tot la fel este evident că proiectele se încheie odată cu finalizarea construcției și crearea și punerea în funcțiune a unei clădiri specifice. În industria construcțiilor, este aproape imposibil să se execute lucrări „ad-hoc” și acestea să aibă un rezultat satisfăcător. 

    Deoarece planificarea și managementul proiectelor sunt în general definite ca managementul resurselor în timpul dezvoltării proiectului, cu ajutorul diverselor instrumente și metodologii pentru controlul volumului, costului, timpului, calității și altora, este evident că munca în construcții necesită o de înțelegere și un mod de înțelegere și gândire neconvențională. Proiectele de construcție implică constrângeri multiple și variate care trebuie luate în considerare și care sunt specifice proiectării și construcției.

    „Planificarea și gestionarea proiectelor de construcții implică și colaborarea cu diferite discipline, de la arhitectură, inginerie până la instituții publice și urbanism.”

    2. Procesele de planificare și management în construcții

    Planificarea și managementul proiectelor în industria construcțiilor necesită o gamă largă de abilități, inclusiv capacitatea de a se conecta cu diverse profiluri profesionale și de specialitate pentru a gestiona cu succes un proiect de la idee la construcție. Este important ca managerii proiectelor de construcții să urmeze principiile controlului și managementului proiectelor în fiecare fază a acestora.

     Scopul tuturor lucrărilor pregătitoare este de a schița sarcinile la termenele limită, de a lua în considerare etapele proiectului și de a analiza resursele necesare pentru a finaliza aceste sarcini în cadrul bugetului alocat.
    Scopul tuturor lucrărilor pregătitoare este de a schița sarcinile la termenele limită, de a lua în considerare etapele proiectului și de a analiza resursele necesare pentru a finaliza aceste sarcini în cadrul bugetului alocat.

    3. Planificarea și managementul proiectelor în construcții au faze individuale

    3.1. Studiu de fezabilitate

    Nu puteți începe un proiect dacă nu știe de se va finaliza sau nu. În primul rând, trebuie făcută o analiză detaliată pentru a determina dacă proiectul este fezabil. Cum se poate face acest lucru? Un document care analizează obiectiv scopurile, estimările costurilor și intervalul de timp pentru a vedea dacă totul necesar pentru implementarea cu succes a construcției este disponibil, în condițiile prestabilite, se numește studiu de fezabilitate. Cu alte cuvinte, se folosesc tehnicile obiective pentru evaluarea tuturor situațiilor și riscurilor potențiale. Depășirea termenelor, bugetului sau, pe de altă parte, condițiile nefavorabile de locație etc. Deci, studiul de fezabilitate se preocupă în primul rând de sustenabilitatea proiectului. În plus, studiul de fezabilitate are în vedere motivele tehnice, economice, juridice, operaționale și de altă natură pentru realizarea lucrării, ceea ce creează argumente suplimentare în favoarea sau împotriva construcției.

    Dacă proiectul este fezabil și semnificativ, atunci se obține aprobarea unui studiu de fezabilitate, urmată de un raport de fezabilitate. Ambele documente au scopul de a permite utilizatorului să decidă dacă să înceapă implementarea, adică să treacă la următoarea fază a lucrării sau nu.

    3.2. Planificarea în construcții

    Proiectul este aprobat, acum ce mai departe? Planificarea este o parte importantă a managementului de proiect. În planuri sunt menționate sarcinile și termenele lor limită, se iau în considerare etapele proiectului și resursele necesare pentru îndeplinirea acelor sarcini în limitele bugetului alocat. Atunci când se realizează proiectul și se determină caracteristicile de bază ale acestuia, trebuie să insistăm asupra transparenței, astfel încât toate părțile implicate să înțeleagă care sunt sarcinile lor. Aceasta înseamnă stabilirea clară a tuturor detaliilor privind prețul proiectului, volumul, durata, calitatea și modul de comunicare.

    Acesta este și momentul în care se adună și se formează cea mai bună echipă de proiect. Prin urmare, planificarea este probabil cea mai importantă fază a managementului de proiect. Iată câteva documente care fac parte integrantă din această etapă:

    • - Prezentare generală a lucrărilor: tipuri de lucrări în cadrul proiectului
    • - Planul managementului de riscuri
    • - Programul lucrărilor
    • - Plan de management al volumului de lucru
    • - Planul de control al costurilor și bugetului proiectului
    „Odată ce a fost elaborat un plan de construcție clar și detaliat care include toate informațiile necesare pentru a gestiona costurile, volumul, riscul, timpul și alte aspecte ale proiectului dumneavoastră, este timpul să se execute.”

    3.3. Managementul fazei de implementare în industria construcțiilor

    În timpul fazei de execuție, trebuie să respectați cu strictețe planurile de construcție, ținând cont de modificările și problemele care pot apărea în timpul procesului de implementare. Indiferent de tipul, natura și volumul problemelor apărute, construcția trebuie finalizată în perioada specificată și în limita tuturor celorlalți parametri.

    În această fază, managementul proiectului necesită și cooperarea cu finanțatorul proiectului, toate părțile interesate, clienții și echipele de lucru. Aceștia din urmă au sarcini care trebuie îndeplinite, iar managerii trebuie să aibă grijă de programul sarcinilor de lucru și de distribuirea resurselor. În această fază, se pregătesc și se țin ședințe, se păstrează evidențele individuale și se întocmesc rapoarte.

     Planificarea și controlul sunt părțile esențiale ale managementului de proiect în industria construcțiilor
    Planificarea și controlul sunt părțile esențiale ale managementului de proiect în industria construcțiilor

    3.4. Management - monitorizarea și controlul proiectului

    Nu putem ști cum progresează un proiect dacă nu există posibilitatea de urmărire. Supravegherea începe cu etapele pregătitoare, deși nici controlul construcției nu este o parte mai puțin importantă, care influențează foarte mult managementul proiectului. Dacă doriți să aveți o modalitate transparentă de urmărire a progresului, trebuie să definiți și să aplicați așa-numiții indicatori cheie de performanță pentru controlul costurilor, monitorizarea termenelor limită și controlul calității. Dacă acești indicatori rămân la valorile maxime pe toată perioada de construcție, este mai puțin probabil ca proiectul să eșueze. Prin urmare, ar trebui să fiți flexibili și comunicativi în orice moment, astfel încât să fie posibilă adaptarea rapidă la schimbările noi, dacă și când apar. Și cumva întotdeauna apar!

    Articol de specialitate 832
    Autorul: Revista Daibau

    Cum v-au fost de folos aceste informații?


    Idei de amenajare a casei

    O revistă cu idei proaspete și sfaturi din partea autorilor noștri pentru amenajarea spațiului de locuit.

    CăutațI executanțI buni pentru domeniul Supervizare lucrări de construcții?

    Avem 155 executanți pentru domeniul Supervizare lucrări de construcții:

    Serviciu gratuit
    CĂUTĂM LOCAL
    Fără comisioane
    Avem 155 executanți pentru domeniul Supervizare lucrări de construcții
    8.9
    0

    MBI CONSTRUCT INVEST SRL


    10
    0

    DUBLU V STUDIO SRL


    8.9
    0

    ADAM'S CONSTRUCT SRL


    8.9
    1

    TOMIS ENGINEERING CONSTRUCT SRL