În continuare:
1. Asfalt
Asfaltul este un amestec de bitum și diverse minerale. Bitumul este o masă neagră, lipicioasă, densă, cu vâscozitate ridicată și este unul dintre elementele care produc țiței. Producția de asfalt se face în mai multe moduri, iar obiectivul principal este obținerea celui mai elastic produs care va fi în același timp rezistent la influențele adverse externe, la îmbătrânire și uzură.
2. Avantaje și dezavantaje
Întrebările despre avantajele și dezavantajele asfaltului sunt puse de fiecare client potențial și nu sunt ușor de răspuns.
Avantajele sunt cu siguranță o instalare rapidă care poate fi finalizată într-o zi, durabilitate fără îndoială, întreținere ușoară, rezistență și preț rezonabil. Dezavantajele sunt că nu are rezistență la temperaturi ridicate și scăzute deoarece asfaltul „lucrează” - se înmoaie și se întinde la căldură și se rigidizează și se fisurează la frig; prin urmare, fisurile sunt adesea observate după iarnă, în special pe borduri și găuri unde rămâne apă, sare de iarnă și murdărie. În plus, o problemă poate apărea ulterior la repararea sau înlocuirea dispozitivelor, echipamentelor sau accesoriilor, deoarece asfaltul trebuie tăiat și apoi zdrențuit, iar aceste „plasturi” rămân permanent vizibile. Dacă aleea și căile sunt pavate, atunci în orice caz se elimină doar un anumit număr de plăci și la întoarcere totul arată la fel.
3. Asfaltare
Pentru a evita depresiunile, bordurile, crăpăturile sau decojirea asfaltului, cel mai important lucru este pregătirea terenului și a suprafeței.
Prima fază constă în excavarea unui strat de sol gros de 60 cm de-a lungul unui anumit traseu. Apoi, trebuie luată în considerare panta terenului de cel puțin 2% - astfel încât căderea să facă ca apa atmosferică să curgă din casă și de pe drum, în felul acesta să nu se creeze iazuri, nici apa „să se blocheze” la anumite puncte.
Următoarea fază este umplerea cu granule sau agregate, adică piatră zdrobită, pietriș sau altele asemenea, de aproximativ 40 cm grosime, care ar trebui să fie rulate bine, adică compactate. Peste acest strat de terasament se află încă unul portant, mai subțire și cu granule mai mici, de aproximativ 20 cm grosime, care este, de asemenea, compactat pentru a se obține o bază solidă și compactă pentru asfaltare, așa-numitul tampon. În cele din urmă, urmează doar asfaltarea în două straturi: primul ar trebui să aibă o grosime de aproximativ 6 cm și un agregat mai grosier, iar peste acesta urmează stratul final de asfalt din granule mai fine, de aproximativ 4 cm grosime. Când se toarnă asfaltul, urmează compactarea, adică rularea.
Un drum asfaltat sau o cale făcută în acest mod este utilizată pentru acces la case familiale și clădiri rezidențiale în care nu se așteaptă încărcături grele sau utilizare frecventă.
Vă recomandăm ca aceste lucrări să fie planificate și executate în perioada de vreme uscată și caldă, deoarece amestecul de asfalt trebuie să rămână fierbinte în timpul instalării. După cum am explicat, asfaltarea se face la sfârșit, după excavare și tamponare, și ar trebui să fie cât mai rapidă în timp ce amestecul este fierbinte, astfel încât să devină cât mai compact și să rămână complet neted după rulare. Desigur, lungimea lucrării depinde de dimensiunea suprafețelor și de complexitatea proiectului.
4. Asfaltare – preț
Prețul final al asfaltării depinde întotdeauna de mărimea suprafeței, de tipul de lucru și de complexitatea terenului, deși se aplică în general o regulă nescrisă - cu cât suprafața este mai mare, cu atât prețul este mai mic. Prin urmare, prețurile variază între 50 și 60 lei / m2 și aceasta include pregătirea substratului, materialului și lucrării.
Dacă decideți să asfaltați, ne puteți contacta și la DaiBau.ro. Pe portalul nostru veți găsi mai multe sfaturi legate de acest subiect, dar și executanții și producătorii cu care lucrăm și care vor răspunde cererii dvs. cu o ofertă adecvată.
Puteți vedea informații despre preț în calculatorul nostru.