Indiferent de motivul mutării – un nou loc de muncă, extinderea familiei sau pur și simplu nevoia unei schimbări, aceasta nu implică doar transferul fizic al lucrurilor, ci este și o tranziție emoțională către un nou mediu. Dacă mutarea este bine planificată și organizată până la ultimul detaliu, stresul va fi mult redus și te vei încadra mai repede în noul mediu. O firmă de mutări vă va ajuta astfel încât întregul proces de mutare să decurgă „liniște”, fără complicații inutile.
Totuși, se pune întrebarea, care firmă de mutări este cea potrivită? De unde știm că am ales firma de mutări potrivită? Din multitudinea de firme, cum să o alegeți pe cea mai bună? Se recomandă ca înainte de încheierea unui acord,să puneți firmei de mutări mai multe întrebări legate de ambalare, transport de lucruri și altele asemenea. Astfel veți afla mai multe despre serviciile pe care le oferă, prețurile exacte...
Puneți firmei de mutări câteva dintre următoarele întrebări:
1. Ce include serviciul de mutare?
Diferite firme de mutări oferă pachete de servicii diferite. Este important de știut dacă firm se ocupă doar de transport, adică transport de lucruri, sau dacă există și posibilitatea de a împacheta mărfuri, încărca, descărca, dezasambla și asambla piese de mobilier.
Trebuie să fții sigur că firma angajată va răspunde tuturor nevoilor și cerințelor dvs.
Piesele de mobilier mai mari necesită adesea dezasamblare la mutare, mai ales dacă apartamentul/clădirea are coridoare înguste sau uși mici. La noua adresă, același mobilier trebuie reasamblat sau readus la starea inițială. Prin urmare, este necesar să se știe dacă firma de mutări dispune de instrumentele necesare, iar muncitorii au cunoștințele de a demonta/asambla mobila.
Este bine cunoscut faptul că mutarea este o oportunitate excelenta de a scăpa de lucrurile în plus. Nu are rost să pierdeți timpul împachetând și transportând lucruri pe care nu le folosiți de ani de zile. La împachetare, cu siguranță veți descoperi o mulțime de lucruri care nu mai au aplicație, nu vi se potrivesc sau nu se potrivesc în noua locuință. Este important de stiut că firmele de mutări oferă adesea posibilitatea de a vă debarasa de lucruri inutile cum sunt piesele de mobilier vechi.
Deșeurile voluminoase, cum ar fi piesele de mobilier voluminoase, nu sunt aruncate în containere, ci sunt depozitate în locul special desemnate. Firmele de mutări oferă și serviciul de demontare a mobilierului vechi, nefuncțional.
2. Care este prețul mutării și există costuri suplimentare?
Prețul mutării varifază semnificativ în funcție de distanță, de cantitatea și greutatea lucrurilor de transportat (va fi necesar să angajați mai multe persoane pentru a muta lucruri grele și voluminoase), servicii suplimentare (costul mutării va, de exemplu, fii mai mare dacă trebuie să încărcați lucruri decât dacă să încărcați singur). Prețul va fi desigur mai mare dacă aveți nevoie de demontarea și montarea mobilierului. Singura modalitate de a obține un preț precis este să întrebați direct firma de mutări. Puteți solicita mai multe oferte, puteți compara prețuri și servicii și puteți decide pe cea care vi se potrivește cel mai bine. În acest fel, nu veți depăși bugetul de care dispuneți și va fi mai ușor să decideți ce servicii sunt necesare și pe care le puteți face singur.
Mutarea pe distanțe lungi vă va costa, desigur, mai mult decât dacă vă mutați într-un apartament nou la doar câteva străzi distanță.
În medie, prețul mutării cu o dubă cu doi muncitori este între 30 și 54 EURO/h.
3. Cât va dura mutarea?
Atunci când planificați să vă mutați, este important să cunoașteți intervalul de timp pentru aceasta, adică cât timp va dura pentru a finaliza mutarea și astfel să puteți planifica alte activități, de câte zile libere aveți nevoie... Numai o firmă de mutări vă poate da o estimare precisă. Cu toate acestea, este important de știut că răspunsul la întrebarea cât va dura mutarea depinde de mulți factori: cantitatea de lucruri, distanța de la punctul A la punctul B, cantitatea de muncă necesară.
4. Cum împachetați și protejați obiectele fragile?
Unul dintre lucrurile cheie atunci când vine vorba de mutare este modul de a aduce obiecte valoroase și fragile la noua adresă în starea inițială, precum mese de sticlă, opere de artă, figurine de porțelan, dispozitive electronice. Prin urmare, este important să știți cum va trata firma de mutări obiectele sensibile în timpul încărcării și descărcarii.
Cu ocazia mutării este necesar să vă asigurați că obiectele fragile și sensibile nu sunt deteriorate. Firmele de mutări au de obicei ambalajele necesare pentru ambalare, precum folii elastice, benzi adezive, materiale spumante, cutii rezistente. Nu uitați să-i întrebați dacă au ambalaj și dacă acel serviciu este inclus în preț sau dacă există o taxă suplimentară.
Deseori, obiectele moi, cum ar fi pernele și păturile, sunt folosite ca și căptușeală pentru a pune obiectele fragile sau pentru a umple golurile dintre obiectele sensibile. Când acestea sunt împachetate în cutii, cutiile trebuie să fie marcate clar pentru ca transportatorii să fie foarte atenți când le manipulează. Cel mai bine este să folosiți autocolante sau să scrieți FRAGILE pe cutie cu un marker.
5. Folosiți un camion sau o dubă pentru a vă muta?
Deseori oamenii nici măcar nu sunt conștienți de câte lucruri au în casă și chiar în apartamentele înghesuite, până când încep să-și facă bagajele. Probabil că v-ați întrebat în timpul mutării - vor încăpea toate aceste lucruri în camion?
Dacă veți folosi un camion sau o dubă pentru a vă muta, va depinde de cantitatea și greutatea obiecelor pe care le mutați. Pentru mișcări mari și pentru transportul unei cantități mari de lucruri, un camion este o alegere logică. Un camion este, de asemenea, o soluție bună atunci când se mută sediul comercial. Nu este recomandată o dubă în acest caz, mai ales dacă este vorba de distanțe mai mari, pentru că altfel va fi nevoie de mai mulți bani și timp pentru a merge de mai multe ori în acest vehicul pentru a transporta toate lucrurile.
Cu toate acestea, duba este cel mai popular și mai căutat vehicul atunci când vine vorba de deplasare. Piesele standard de mobilier, haine, produse albe și alte articole de uz casnic pot fi transportate rapid și ușor cu o dubă.
6. Există asigurare în caz de pagubă?
Un alt lucru important la care trebuie să vă gândiți este dacă firma de mutări vă oferă asigurare în caz de pagubă. Multe firme de mutări vor oferi clienților lor asigurare în cazul deteriorării obiectelor fragile, valoroase și sensibile în timpul transportului, încărcării și descărcarii. Acest lucru este deosebit de important în cazul pieselor de artă de mare valoare și al mobilierului de epocă. Trebuie doar să verificați pentru a vedea dacă acest serviciu va crește costul total al mutării, iar dacă articolele au o valoare materială și sentimentală ridicată, cu siguranță merită să plătiți suplimentar.
Întrebați firma de mutări ce tip de asigurare oferă, ce acoperă și în ce situații se aplică.
7. Firma de mutări oferă un serviciu de depozitare temporară?
Știați că unele firme i de mutări oferă și servicii de depozitare? Lucrurile de care nu aveți nevoie acum pot fi depozitate până când veți vedea ce veți face cu ele. Un serviciu de depozitare temporară va fi, de asemenea, util atunci când noua dvs. casă nu este pregătită pentru mutare sau când mutarea trebuie efectuată în etape. Deci, în circumstanțe neprevăzute.
Acest serviciu este necesar în principal atunci când mutarea nu poate fi efectuată într-o zi sau când este nevoie de un spațiu pentru depozitarea lucrurilor pentru o perioadă mai scurtă.
8. Oferă firma un serviciu de curățenie după mutare?
Anumite firme de mutări, după mutarea clienților dintr-un apartament, casă sau sediu comercial, lasă în urmă totul curat și ordonat și oferă servicii de curățenie pentru noul spațiu, adică spațiul în care se mută. În acest fel, ele ușurează foarte mult povara deplasării.
Când vă mutați într-o casă nouă, este necesar să dezinfectați toate suprafețele și să o lăsați pe cea anterioară în stare bună.
Când contactați o firmă de mutări, întrebați-i dacă oferă servicii de curățenie după mutare ca parte a afacerii lor și ce servicii sunt incluse. Aceste servicii sunt de obicei taxate suplimentar, dar verificați cu firma de mutări. De asemenea, verificați dacă este vorba doar de curățare de bază, cum ar fi curățarea prafului și aspirarea sau dacă sunt incluse lucrări mai detaliate, cum ar fi spălarea geamurilor, curățarea covoarelor și a mobilierului.
Căutați pe cineva în care să aveți încredere pentru a vă muta? Trimiteți o cerere către firmele de mutări adecvate din zona dvs. - gratuit și fără obligații!
Ce puteți face singur când vă mutați?
Există lucruri pe care le puteți face singur atunci când vă mutați. Este recomandat să faceți o listă de lucruri și priorități pentru a vă asigura că nu pierdeți nimic. Dacă v-ați hotărât decis să împachetați singur lucrurile, cel mai bine este întotdeauna să împachetați lucrurile pe care nu le folosiți des. De exemplu, dacă vă mutați în timpul iernii, împachetați haine și încălțăminte pentru vreme mai caldă, decorațiuni, veselă pe care le folosiți doar pentru ocazii speciale. Împachetați cele mai necesare lucruri la final și este recomandat să le împachetați în cutii transparente pentru ca să nu fiți nevoit să scotociți pentru a găsi articolul dorit.
Puteți marca casetele cu culori. O soluție bună este să împachetați cameră cu cameră și să stabiliți o culoare pentru fiecare cameră. În acest fel, va fi mai ușor să despachetezi în noua casă.